نخستین مورد آبله میمون در این دو کشور / آیا این ویروس همانند کرونا می‌شود؟

کدخبر: ۴۹۶۴۸۱
اقتصادنیوز: طغیان بیماری آبله میمون نگران‌کننده است و نخستین مورد آبله میمون در آمریکا و فرانسه اعلام شدند که همچنان رو به افزایش است.
نخستین مورد آبله میمون در این دو کشور / آیا این ویروس همانند کرونا می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرارو، موارد ابتلا به ویروس آبله میمون در اروپا و آمریکا رو به افزایش است. طغیان این بیماری نگران‌کننده است چون این بیماری ویروسی اگرچه ابتدا در میمون شناسایی شد و از طریق ارتباط نزدیک به انسان‌ها نیز قابل سرایت است، تاکنون عمدتا در غرب و مرکز آفریقا شیوع داشته و شیوع آن در دیگر نقاط جهان بسیار نادر بوده است.

ایالت ماساچوست روز چهارشنبه از شناسایی یک مورد آبله میمون خبر داد، نخستین مورد در آمریکا.

پرتغال روز پنجشنبه ۱۴ مورد قطعی و ۲۰ مورد مشکوک آبله میمون را گزارش کرد.

کانادا روز پنجشنبه نخستین موارد آبله میمون شامل دو مورد را در استان کبک گزارش کرد. ۱۷ مورد مشکوک هم تحت بررسی هستند.

استرالیا روز جمعه نخستین مورد آبله میمون را گزارش کرد. یک مورد مشکوک هم تحت بررسی است.

اسپانیا روز جمعه گفت موارد تائید شده آبله میمون در این کشور به ۲۱ مورد رسید. ۲۰ مورد مشکوک هم تحت بررسی هستند.

روز جمعه، آلمان نخستین مورد، بلژیک نخستین موارد شامل ۲ مورد، بریتانیا ۱۱ مورد تائید شده، ایتالیا ۳ مورد و فرانسه نخستین مورد آبله میمون را گزارش کردند/ فانا

در اکوایران ببینید؛

آیا آبله میمون همانند کرونا می‌شود؟ 

ووکس در گزارشی نوشت: روز چهارشنبه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده یک مورد ابتلا به آبله میمون را در مردی که اخیرا از ماساچوست به کانادا سفر کرده بود مورد تایید قرار داد.

این اولین باری نیست که ایالات متحده موردی از آبله میمون را مشاهده می‌کند ویروسی مرتبط با آبله که علائمی شبیه آنفولانزا و ضایعه پوستی ایجاد می‌کند و گاهی اوقات می‌تواند کشنده باشد. 

آن چه که درباره مورد اخیر در ماساچوست متفاوت و نگران کننده به نظر می‌رسد آن است که مواردی از ابتلا به عفونت‌های آبله میمون در کشور‌های دیگر نیز دیده شده اند در حالی که شیوع این ویروس پیش‌تر در آن کشور‌ها نیز نادر بوده است.

با گذشت دو سال از یک بیماری همه گیر جهانی (کرونا) ممکن است برخی از مردم بخواهند پس از شنیدن خبر شیوع یک پاتوژن دیگر مهار نشده و بدون کنترل خود را مستقیما به سوی خورشید پرتاب کنند و از شر سیاره زمین راحت شوند!

با این وجود، در مورد آبله میمون جهان با وضعیت بسیار متفاوتی نسبت به روز‌های اولیه همه گیری کووید-۱۹ مواجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید