اسرائیل مجبور به بازگشایی گذرگاه‌های غزه شد

کدخبر: ۵۱۳۵۸۹
اقتصادنیوز: از صبح امروز دوشنبه سوخت مخصوص نیروگاه تولید برق در نوار غزه از گذرگاه کرم ابوسالم وارد این منطقه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، این گذرگاه و همچنین گذرگاه بیت حانون از دوشنبه هفته گذشته و قبل از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه به روی ورود کالاها و افراد مسدود شده بود، اما امروز چندین کامیون حامل سوخت از کرم ابوسالم وارد نوار غزه شدند و بیماران و افراد نیازمند توانستند از گذرگاه بیت حانون عبور کنند.

شرکت برق غزه هم اعلام کرد که با ورود سوخت به نوار غزه تولید برق تنها نیروگاه این منطقه که از روز شنبه متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

منابع فلسطینی دیروز تاکید کرده بودند که با توقف کار نیروگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در معرض خاموشی و تهدید جان بیماران هستند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی  با وجود برقراری آتش‌بس همچنان برخی محدودیت‌های امنیتی را که از قبل از آغاز تجاوز نظامی برای شهرک‌نشیان صهیونیستی، اعمال کرده بود، حفظ کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است که طی ساعات آتی به طور تدریجی و مطابق با ارزیابی اوضاع محدودیت‌ها را رفع می‌کند و در وهله نخست همه راه‌های منطقه غلاف غزه را که مسدود کرده بود، بازگشایی می‌کند.

ارتش این رژیم گفته که ساکنان غلاف غزه نیازی به ماندن در نزدیکی پناهگاه‌ها را ندارند.

کار قطارهای بین سدیروت و عسقلان( دو شهرک صهیونیست نشین در منطقه غلاف غزه) هم از ساعت ۱۲ ظهر امروز از سر گرفته شد.

قرارداد آتش بس میان جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر در ساعت 11:30 شامگاه یکشنبه هفتم آگوست اجرایی شد و به تجاوز سه روزه‌ای پایان داد که روز جمعه پنجم آگوست با حملات رژیم صهیونیستی آغاز شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید