سردار اشتری: در موضوع مهسا امینی ضرب و جرحی نبود

کدخبر: ۵۲۵۸۵۴
اقتصادنیوز: فرمانده فراجااظهار کرد: حراست از اموال مردم و دولت بر عهده ما است و ما در کنار مردم و برای مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم که آرامش و آسایش مردم توسط عده‌ای که با هدف‌های مشخص و با هدایت‌های آن سوی مرزها یعنی گروهک‌های منافق، سلطنت‌طلب‌ها و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل هستند بر هم بخورد.
سردار اشتری: در موضوع مهسا امینی ضرب و جرحی نبود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا سردار حسین اشتری ظهر امروز با حضور در جمع نمازگزاران نماز جمعه به عنوان پیش خطبه سخنرانی کرد و گفت: هفته فراجا زمان مناسبی است که ما خدمات بیشتر به مردم ارائه کنیم و با توجه به گستردگی ماموریت‌ها و تنوع آنها و اهمیت موضوع نظم و امنیت ما به این موضوع بیشتر پی می‌بریم که اهمیت کار همکارانمان برقراری نظم و امنیت است و امروز نعمت امنیت بالاترین نعمت است، به گونه‌ای که همه مسئولان و زمامداران در دنیا بیشترین تلاش خود را می‌کنند که در کشورشان امنیت برقرار شود و امروز به برکت خون شهدا، تدابیر رهبری و تلاش مردم و حافظان امنیت، امنیت مثال زدنی در ایران داریم.

وی افزود: هر چند دشمن به دنبال آن است که آسایش و امنیت را از ما بگیرد و در حوادث می‌بینیم دشمن با چه هدفی بهانه‌ای را دنبال می‌کند تا به آرامش مردم ضربه بزند؛ اما امروز وظیفه انتظامی و نیروهای مسلح حفظ آرامش و آسایش در داخل کشور و مرزها است که فراجا رکن اصلی تامین امنیت داخلی و از ستون‌های اصلی تامین امنیت است.

سردار اشتری با بیان اینکه ۱۳ هزار شهید و ۳۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کردیم که بیانگر تایید عرایضم است، گفت: حدود ۸۰۰۰ نفر از شهدای انتظامی در دوران دفاع مقدس و ۵۰۰۰ نفر نیز برای حفظ امنیت و آرامش مردم به شهادت رسیدند و باز هم مشاهده می‌کنیم که هر هفته تعدادی از همکارانمان شهید یا مجروح می‌شوند که نشان می‌دهد همکارانمان با تمام وجود و تا آخر برای تأمین امنیت مردم ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه شعار "پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس" برای هفته فراجا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که امین و خدمتگزار مردم هستیم و در این ایام مشاهده کردید که در نمازجمعه اول مهر ماه و راهپیمایی مراسم ارتحال پیامبر مردم با حضورشان با مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب بیعت کرده و حمایت خود را از انتظامی اعلام کردند که باید بگویم ما هیچ موقع بدون مردم نمی‌توانیم ماموریت‌های خود را انجام دهیم و با حمایت مردم می‌توانیم خدمتگزار آنها باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه فراجا خدمت به مردم را یک وظیفه می‌داند و به خود می‌بالیم که در مراسم اربعین این مهم ثابت شد. به گونه‌ای که ۳۰ هزار نفر از همکارانمان برای تامین امنیت زائران و تسهیل تردد آنها یک یا دو ماه در مرزها آماده باش بودند، گفت: اما در حادثه اخیر که منجر به فوت خانم امینی شد بنده در یک برنامه تلویزیونی موضوع را باز کردم و حالا به دلیل کمبود وقت به جزئیات اشاره نمی‌کنم اما خدا را شاکریم که در اجرای ماموریت‌ها و خصوصا این موضوع تقصیر و قصوری متوجه انتظامی نشد؛ البته ما از این حادثه متاسف شدیم اما دستگاه‌های مربوطه و مبادی ذیربط در فراجا این موضوع را بررسی کرده و متوجه شدند که ماموریت طبق روال و بر اساس قانون و مصوبات شورای انقلاب فرهنگی انجام شده است و ضرب و جرحی نبوده اما این موضوع تبدیل به اتفاقات بعد از آن و اغتشاشات شد، هر چند که خوشبختانه مردم در همان روزهای اول، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند اما وظیفه پلیس این است که حافظ جان، مال و ... مردم باشد و نگذارد که دشمنان به اهداف خود برسند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه برای پلیس بر هم زدن امنیت توسط عده‌ای آشوبگر قابل تحمل نیست و وظیفه ما این است که نظم و امنیت را برقرار کنیم، اظهار کرد: حراست از اموال مردم و دولت بر عهده ما است و ما در کنار مردم و برای مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم که آرامش و آسایش مردم توسط عده‌ای که با هدف‌های مشخص و با هدایت‌های آن سوی مرزها یعنی گروهک‌های منافق، سلطنت‌طلب‌ها و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل هستند بر هم بخورد.

سردار اشتری با بیان اینکه خط قرمز ما آرامش مردم است و هر کسی با هر عنوانی بخواهد آرامش مردم را به هم بزند پلیس با قدرت، اقتدار و هوشمندی می‌ایستد و با آن برخورد می‌کند، گفت: ما در این ایام دیدیم کسانی به قصد کشته سازی در این حوادث حضور دارند. چرا که پروژه کشته سازی راهبرد دشمن است و در حوادث اخیر کسانی به قتل رسیدند که بعضا در آن محل تجمعات نبوده و یا با سلاح‌هایی کشته شدند که در اختیار نیروهای حافظ امنیت نیست. چرا که این افراد با چاقو یا سلاح سرد و یا سلاح‌هایی به قتل رسیدند که هیچ کدام از نیروهای امنیتی نداشتند.

وی با بیان اینکه قالبا نیروهای ما سلاح ندارند یا از گلوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند، گفت: البته به غیر از دفاع از مقر پلیس که بحث آن جدا است که در این مدت ۱۷ نفر با سلاح جنگی در اغتشاشات دستگیر شدند که هدف آنها ایجاد آشوب بوده است و مردم باید هشیار باشند و مراقبت کنند که البته بخشی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی دیگر در روزهای آینده دستگاه‌های مرتبط به سراغ آنها می‌روند.

اشتری ضمن گرمیداشت یاد شهدای ناجا، بسیج و سپاه گفت: از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم و از دستگاه قضا می‌خواهیم که به پرونده این افراد رسیدگی کرده و آنها را به مردم معرفی کنند و به سزای اعمالشان برسانند.

وی در پایان گفت: خدا را شاکر هستم از بیانات مقام معظم رهبری که در دانشگاه افسری، سخنانشان باعث دلگرمی مردم و متدینین شد و موجب ناامیدی دشمنان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید