گزارش رویترز از توافق دو حزب در سنا؛

استیضاح ترامپ به تاخیر افتاد /کرونا؛ دغدغه اصلی بایدن

کدخبر: ۳۸۷۸۴۴
اقتصادنیوز: با توافق رهبران دو حزب در سنا، رسیدگی به لایحه استیضاح دونالد ترامپ به دو هفته بعد از آن (یعنی روز دوشنبه 8 فوریه) موکول شد.
استیضاح ترامپ به تاخیر افتاد /کرونا؛ دغدغه اصلی بایدن

به گزارش اقتصادنیوز، علی‌رغم آن‌‌که چاک شومر اعلام کرده بود، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان روز دوشنبه آینده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به اتهام تحریک به تهاجم به ساختمان کنگره، به سنا خواهد فرستاد، اما با توافق رهبران دو حزب در سنا، رسیدگی به لایحه استیضاح دونالد ترامپ به دو هفته بعد از آن (یعنی روز دوشنبه 8 فوریه) موکول شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم به دلیل اولویت سنا برای تمرکز بر بررسی دستور کار کابینه دولت بایدن و طرح دولت  بایدن برای مقابله با پیامدهای همه‌گیری ویروس کووید-19 اتخاذ شده است.

دومین استیضاح ترامپ

به گفته شومر، جدول زمان‌بندی کنونی به سنا این فرصت را می‌دهد تا ابتدا برنامه اعضای کابینه و طرح دولت بایدن در برابر همه‌گیری ویروس را بررسی کند.

داگ آندرس، سخن‌گوی میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواران سنا گفته که این سناتور از این‌که دموکرات‌ها برای دفاع ترامپ وقت بیش‌تری داده‌اند خوشحال است و این یک پیروزی برای روند بررسی مناسب و منصفانه به شمار می‌رود. بر اساس این جدول زمانی، طراحان استیضاح در مجلس خلاصه دادرسی خود را ارائه می‌دهند و تیم دفاعی ترامپ در تاریخ 2 فوریه پاسخی برای اتهام استیضاح ارسال می‌کند و هر یک از طرفین در 8 فوریه به اقامه استدلال خود می‌پردازند.

جن ساکی، سخن‌گوی کاخ سفید هم پیش از این گفته بود سنا باید مسئله استیضاح را در کنار مسائل دیگر بررسی کند و آن‌چه نباید به تاخیر بیافتد، طرح‌هایی است که به کار تسکین مشکلات ناشی از بحران بیاید. سناتور جمهوری‌خواه لیندزی گراهام، متحد نزدیک دونالد ترامپ هم از توافق بین شومر و مک کانل ابراز رضایت کرد و آن را برای همه طرفین منصفانه دانست. به گفته گراهام این به تیم دفاعی رئیس‌جمهور فرصت کافی برای آماده‌سازی می‌دهد و برای کشور روندی پیش‌برنده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید