توافق عجیب شاهزاده یاغی با دولت اردن

کدخبر: ۴۰۷۳۶۹
اقتصادنیوز: رئیس مجلس اعیان اردن در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ تاکید کرد: شاهزاده حمزه بن حسین بعد از امضای بیانیه وفاداری، خودش تصمیم گرفت در ملأ عام صحبت نکند و حتی به تلفنی پاسخ ندهد، این در حالی است که او و شاهزاده حسن بن طلال، عمویش توافق کرده‌اند شاهزاده حمزه تا زمان پایان پرونده از انظار دور باشد.
توافق عجیب شاهزاده یاغی با دولت اردن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری عمون اردن، فیصل فایز، رئیس مجلس اعیان در این مصاحبه اظهار کرد: مساله هنوز تمام نشده و تحقیقات اولیه انجام شده است و ما اکنون منتظر تحقیقات کیفری هستیم که دادستانی کل انجام خواهد داد و در آن زمان تمام حقایق مشخص خواهند شد.

او اشاره کرد: بیانیه دولتی که معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارائه کرد شفاف بود در آن گفته شده بود که ۱۴ تا ۱۸ تن در پرونده تلاش برای اخلال در امنیت کشور متهم هستند و از آنها بازجویی خواهد شد، در جریان محاکمه حقایق روشن خواهند شد و جزئیات از سوی دادگاه و در جریان محاکمه مشخص می‌شود.

رئیس مجلس اعیان اردن درباره سرنوشت شاهزاده حمزه و دیگر بازداشتی‌ها گفت، شاهزاده آن طور که برخی مطرح می‌کنند تحت حصر خانگی نیست، او همراه ملک عبدالله دوم، پادشاه، ولیعهد و دیگر شاهزادگان در مراسم صدمین سالگرد تاسیس کشور اردن برای خواندن فاتحه بر مزار ملک حسین بن طلال حاضر شد. این مساله همه شایعات مبنی بر این‌که او در حصر خانگی است را رد می‌کند. همین طور ملک عبدالله دوم به صراحت گفت، شاهزاده در منزلش و در بین خانواده‌اش و زیر نظر او به سر می‌برد و این صحبت درباره حصر خانگی شایعاتی بیش نیست که هدفش بی‌ثبات کردن کشور است.

فایز تصریح کرد: شاهزاده حمزه نمی‌تواند محاکمه شود زیرا مساله‌اش در چارچوب خاندان سلطنتی حاکم حل و فصل می‌شود و شاهزاده حمزه وفاداری خود به ملک عبدالله و حمایتش از ولیعهد را زمانی که بیانیه را امضا کرد، اعلام کرد.

او درباره مداخله غربی در موضوع شاهزاده حمزه گفت: هیچ مداخله‌ای نبوده و مساله در چارچوب سلطنتی حل و فصل می‌شود.

فایز درباره دست داشتن جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این پرونده گفت: من در مصاحبه‌ای دیگر گفتم هیچ ‌کس را متهم نمی‌کنم اما دلایلی وجود دارند که اشاره می‌کنند ترامپ زمانی که از اسرائیل حمایت مطلق داشت و با انتقال سفارت آمریکا به قدس موافقت کرد و برای الحاق اراضی در قدس‌، کرانه باختری و جولان اشغالی به اسرائیل چراغ سبز نشان داد، با مخالفت شدید ملک عبدالله دوم روبه‌رو شود زیرا ملک عبدالله این سیاست‌ها را به ضرر امنیت و ثبات کل منطقه می‌دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید