حمله موشکی کار چه کسانی بود؟

حمله پهپادی به مخزن های سوخت امارات /فرودگاه ابوظبی آتش گرفت

کدخبر: ۴۶۹۷۱۲
اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای، امروز دوشنبه از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر داد.
حمله پهپادی به مخزن های سوخت امارات /فرودگاه ابوظبی آتش گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پلیس ابوظبی، امروز (دوشنبه) از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» امارات و آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی خبر داد. امری که در قالب تذکر عملی جدید صنعاء به تداوم تجاوزهای امارات در یمن می‌گنجد.

حمله موشکی به امارات کار چه کسانی بود؟

پلیس ابوظبی با تایید این خبر ادعا کرد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است. 

خبرگزاری رسمی امارات نیز در خبری فوری اعلام کرد که سه تانکر سوخت در این منطقه صنعتی آتش گرفته است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که یکی از انفجارها در فرودگاه ابوظبی صورت گرفته است و منابع پلیس این کشور تایید کردند که چند فروند پهپاد با انداختن بمب بر روی مخزن‌های سوخت در این منطقه صنعتی ابوظبی و همچنین فرودگاه بین‌المللی این شهر آن را به آتش کشیدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، دو انفجار نخست در نزدیکی انبارهای «ادنوک»  و انفجار سوم در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی صورت گرفته است و تحقیقات اولیه حاکی از رصد اجسام پرنده‌ای که احتمالا پهپاد هستند، است که این دو منطقه را هدف قرار داده‌اند. 

پلیس ابوظبی نیز سپس تایید کرد که در حمله نخست تانکرهای سوخت در منطقه المصفح  و در حمله بعد فرودگاه بین‌المللی ابوظبی هدف قرار گرفته شده است.

پس از انتشار این خبر، برخی منابع رسانه‌ای از توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی خبر دادند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر به طور تلویحی مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این حمله را منتشر می‌کند.

چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با هشدار به امارات متحده عربی گفته بود: «ما به امارات توصیه می‌کنیم به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چون اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد.»

به گفته او معامله‌ای میان ریاض و ابوظبی وجود دارد که طبق آن، عربستان استان‌های جنوبی یمن را به امارات تحویل می‌دهد و امارات هم تمام ظرفیت‌های نظامی خود را در یمن به کار خواهد گرفت.

در پی پیشرفت‌های موشکی و پهپادی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و در تیررس قرار گرفتن شهرهای ابوظبی و دبی و اثبات آن با حمله پهپادی سال ۲۰۱۷ به عمق خاک امارات، این کشور طی یک مانور سیاسی مدعی عقب‌نشینی تدریجی از صحنه جنگ یمن شد. اما اخیرا در پی تلاش‌های مزدوران وابسته به امارات برای پیشروی به سوی استان شبوه، بار دیگر صنعاء هشدارهای خود را از سر گرفت و به مقامات این کشور کوچک تاکید می‌کند که بانک تهیه شده از اهداف برای حمله در امارات، در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن قرار خواهد گرفت.

اما ابوظبی که بی‌توجه به این هشدارها به اقدامات متجاوزانه خود در یمن ادامه می‌داد، امروز بار دیگر، تذکر عملی صنعاء را دریافت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک