اولین واکنش دیپلماتیک عربستان به عملیات پهپادی یمن: کنار ابوظبی می‌ایستیم

کدخبر: ۴۶۹۸۶۰
عربستان در واکنش به حمله نیروهای یمنی به امارات، بر ایستادگی ریاض در کنار ابوظبی در مقابل تمامی تهدیدها تأکید کرد.
اولین واکنش دیپلماتیک عربستان به عملیات پهپادی یمن: کنار ابوظبی می‌ایستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه عربستان در گفت وگوی تلفنی با عبدالله بن زاید همتای اماراتی خود بر ایستادگی ریاض در کنار ابوظبی در مقابل تمامی تهدیدها تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان سعودی حملات حوثی ها (انصارالله) را علیه خاک امارات متحده عربی به شدت محکوم کرد.

واکنش عربستان سعودی به حمله موفقیت آمیز نیروهای یمنی به خاک امارات متحده عربی در حالی صورت گرفته که ریاض و ابوظبی در رأس ائتلافی همه روزه حملات هوایی به خاک یمن انجام می دهند و این کشور را در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده اند.

پیش از ظهر روز دوشنبه در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید