ادعای وال استریت ژورنال

امتیاز جدید اروپا به ایران برای توافق هسته ای

کدخبر: ۵۱۴۲۹۱
اقتصادنیوز: به ادعای وال استریت ژورنال اروپا متن پیشنهادی جدید آماده کرده که اگر تهران همکاری کند، آمریکا و سایر کشورها از آژانس می‌خواهند که تحقیقات درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران تعطیل شود.
امتیاز جدید اروپا به ایران برای توافق هسته ای

به گزارش اقتصادنیوز وال‌استریت‌ژورنال در یک خبر اختصاصی ادعا کرد: دیپلمات‌های اروپایی راه جدیدی را برای پایان دادن به تحقیقات آژانس انرژی اتمی سازمان ملل متحد که ایران خواستار بسته شدن آن‌ها بوده است، پیشنهاد داده‌اند.

گفته می‌شود یکی از نقاط کلیدی که باعث اختلاف در رفع تحریم‌ها از سال ۲۰۱۹ شده است، تحقیقات درباره مواد هسته‌ای کشف‌شده و اعلام نشده ایران بوده است چنانکه آمریکا و اسرائیل ادعا دارند این مواد شواهدی است که نشان می‌دهد ایران زمانی برنامه مخفیانه تسلیحاتی داشته است که البته ایران هم تاکید دارد این برنامه صرفا غیرنظامی بوده است.

به ادعای وال استریت ژورنال در این متن پیشنهادی جدید دیپلمات‌های اروپایی آمده است که اگر تهران همکاری کند، آمریکا و سایر کشورها از آژانس می‌خواهند که این تحقیقات تعطیل شود.

به گفته وال‌استریت ژورنال، تعهد جدید دیپلمات‌های اروپایی به بسته‌شدن پرونده تحقیقات مواد اعلام نشده (در صورت همکاری ایران)، پاسخی به خواسته مکرر ایران مبنی بر حمایت و حضور آمریکا و اروپایی‌ها در پشت‌صحنه این تحقیقات و واکنشی به این موضع ایران است که می گوید: استفاده غربی‌ها از این تحقیقات به عنوان اهرم فشار، خواهد بود.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید