انتقاد یک اصولگرا از اتفاقات دانشگاه شریف

کدخبر: ۵۲۵۶۵۱
ناصر ایمانی گفت: محیط دانشگاه برای دانشجویان باید امن بماند، این درحالیست که در قبل از انقلاب نیرو‌های گاردی در دانشگاه‌ها مستقر می‌شدند، اما در جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان یک جزیره امن بماند، نه برای کسانی که از بیرون به دانشگاه وارد می‌شوند.
انتقاد یک اصولگرا از اتفاقات دانشگاه شریف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، دانشگاه صنعتی شریف شامگاه یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ شاهد تجمعات و درگیری‌های متعددی بود که روایت‌های مختلفی از آن منتشر شد. بخشی از انتقادها در مورد این اتفاق به حضور نیروهای امنیتی و نظامی در دانشگاه شریف برمی‌گشت. ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، معتقد است که نیروی انتظامی نباید در دانشگاه شریف حاضر می‌شد چرا که قوانین مربوط به حضور نیرو‌های امنیتی و انتظامی در دانشگاه‌ها کاملا روشن است و بر اساس قوانین موجود در کشور این نیرو‌ها حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند

به گزارش فرارو، بخش‌های از گفت‌وگو با ناصر ایمانی را در ادامه می‌خوانید:

*قوانین مربوط به حضور نیرو‌های امنیتی و انتظامی در دانشگاه‌ها کاملا روشن است. بر اساس قوانین موجود در کشور این نیرو‌ها حق حضور در دانشگاه‌ها را ندارند، تنها نیرو‌های انتظامی در مواردی که جنایتی در دانشگاه انجام شود، می‌توانند در این محیط حاضر شوند.»

 

*اتفاقی که در دانشگاه شریف افتاد نیز نباید صورت می‌گرفت، اما بیانیه‌ای که بعد از آن بسیج دانشجویی این دانشگاه در محکومیت حضور نیرو‌های امینی در دانشگاه منتشر کرد یک موضع‌گیری بهنگام، دقیق و مسئولانه بود، از سویی حضور وزیر علوم به صورت شبانه در دانشگاه نیز در حل و فصل موضوع و خروج دانشجویان از دانشگاه موثر بود، به صورت کلی مسئولان ارشد دانشگاه و وزارت علوم در محیط دانشگاه باید چنین فضایی را مدیریت کنند، تا تنش بالا نگیرد و از کنترل خارج نشود.

*[با ابراز تاسف از شعار‌هایی که در تجمع دانشجویان ابراز شد] این کلمات رکیکی که برخی از دانشجویان گفتند، به هیچ عنوان در شان این دانشگاه نبود، چنین ادبیاتی تحریک کننده است، اما با این حال این موضوع مجوزی برای حضور نیرو‌های امنیتی نیست، از سویی در چنین تجمعاتی عده‌ای از روی عمد از چنین ادبیات تحریک کننده‌ای استفاده می‌کنند، این فحاشی رکیک در سطح چاله میدان نیز نبود، چنین وضعیتی واقعا تعجب برانگیز بود.

*محیط دانشگاه برای دانشجویان باید امن بماند، این درحالیست که در قبل از انقلاب نیرو‌های گاردی در دانشگاه‌ها مستقر می‌شدند، اما در جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها باید برای دانشجویان یک جزیره امن بماند، نه برای کسانی که از بیرون به دانشگاه وارد می‌شوند، از سویی خوشبختانه در تجمع دانشگاه شریف خسارتی به بار نیامد که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید