مسکو به مردم اوکراین برای تغییر رژیم کمک خواهد کرد

لفاظی جدید روس‌ها علیه رهبران اوکرایان!

کدخبر: ۵۳۷۳۲۰
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه، گفت: مردم اوکراین سزاوار روابط دوستانه با برادران اسلاو خود هستند.
لفاظی جدید روس‌ها علیه رهبران اوکرایان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف در یک مستند تلویزیونی که روز شنبه از کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ پخش شد، گفت: مردم اوکراین از حاکمان نئونازی رهایی خواهند یافت.

وی افزود: شایسته است که آنها در کنار برادران اسلاو خود در حسن همجواری، دوستی و رفاه زندگی کنند.

ادعای جدید روسیه درباره زلنسکی/ او باج‌گیری می‌کند

لاوروف پیشتر گفته بود که مسکو به مردم اوکراین برای تغییر رژیم خود کمک خواهد کرد. وی با بین اینکه مردم روسیه و اوکراین به زندگی مشترک خود ادامه خواهند داد، گفت: ما مطمئناً به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا از شر رژیمی که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخی است، خلاص شوند.

آینده نتانیاهو در دست ائتلاف افراطی /کلید نجات « بی بی» چیست؟

مقام‌های روس قبلا گفته بودند که هدف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین کاهش توان نظامی کی یف و نابودی افکار نازی در این کشور است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید