عضو مجلس خبرگان:

اگر مسوولی توان اداره دانشگاه را ندارد، استعفا بدهد

کدخبر: ۵۳۸۷۰۷
اقتصادنیوز: آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: مردم معمولا مشکلات را به دولت نسبت می‌دهند در حالی که دولت مجری است و مجلس باید مصوب کند تا دولت آن را اجرایی کند.
اگر مسوولی توان اداره دانشگاه را ندارد، استعفا بدهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به فرارسیدن ۱۰ آبان ماه، سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: راهکار حل همه مشکلات در دست دولت نیست و مجلس باید برای پیشرفت امور ریل‌گذاری کند.

شورای نگهبان یک بیانه داد + متن کامل

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان افزود: مردم معمولا مشکلات را به دولت نسبت می‌دهند در حالی که دولت مجری است و مجلس باید مصوب کند تا دولت آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز مجلس باید به عملکرد دولت نظارت داشته باشد و بر همین اساس خانه ملت از اهمیت ویژه برخوردار است.

نمایندگان مجلس مدرس‌گونه باشند

امام جمعه مراغه گفت: انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که مدرس‌گونه باشند و برای جیب خود و اطرافیانشان کار نکنند.

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: کمک کردن فردی در زمان انتخابات دلیلی برای امتیاز دادن به وی پس از راهیابی به مجلس نیست و نماینده راه‌یافته به خانه ملت نباید برای وی موافقت اصولی بگیرد یا اجرای برخی از طرح‌ها را در حوزه انتخابیه‌اش به وی بسپارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این موارد در برخی از موارد در سطح کشور مشاهده می‌شود، اضافه کرد: مردم هم در زمان انتخابات باید دقت کنند و به افرادی رای بدهند که مدرس‌گونه باشند.

واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به اخبار منسوب به رهبری در یک بولتن‌ خبری

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در مطرح کردن استیضاح‌ها به دنبال امتیاز گرفتن برای حوزه انتخابیه خودشان هستند و بی‌خود وقت مجلس را می‌گیرند، تصریح کرد: چنین نمایندگانی نه تنها نماینده شایسته‌ای نیستند بلکه خودشان هم انسان شایسته‌ای به شمار نمی‌روند.

آیت‌الله پورمحمدی تاکید کرد: نماینده حق ندارد در امور داخلی ادارات دخالت کند اما گاهی آنان در انتصاب معاونان ادارات هم دخالت می‌کنند.

وی از مسئولان ادارات به عنوان نمایندگان قوه مجریه در شهرستانها نیز خواست تا استقلال خودشان را حفظ کنند و اضافه کرد: این نمایندگان هم از ضعف برخی از مسئولان استفاده کرده و در مسایل داخلی ادارات دخالت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم مدرس به عنوان الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجتهدان تراز اول بود که از نجف به ایران آمد، افزود: ایشان لباس تولید ایرانی می‌پوشید و رضاخان قلدر را در تنگنا گذاشته بود.

توصیه اقتصادی امام جمعه قم به مسوولان

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: رضاخان در نهایت نیز مدرس را تبعید کرد و عوامل وی در اواخر ماه رمضان و در زمان افطار، مدرس را ابتدا مسموم و سپس با عمامه‌اش خفه کردند.

وی با طرح این سئوال که آیا امروزه واقعا همه نمایندگان مجلس مدرس‌گونه هستند؟ بیان کرد: گاهی نمایندگان حرف‌هایی می‌زنند که انسان را به تعجب وا می‌دارد.

 

اگر مسئولی توان اداره دانشگاه را ندارد، استعفا بدهد

امام جمعه مراغه به فرارسیدن ۱۶ آذرماه و روز دانشجو اشاره کرد و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها برای اداره این مراکز علمی باید برنامه داشته باشد و با دانشجویان متخلف نیز بر اساس آیین‌نامه انضباطی رفتار کند؛ مسئولی هم اگر این توان را ندارد از سمت خودش استعفا بدهد.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: انتقاد دانشجو ایرادی ندارد اما اصل نظام نباید زیر سئوال برود و اگر چنین موردی از دانشجویان مشاهده شد، باید از طریق آیین‌نامه انضباطی با متخلف برخورد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید انسان‌ساز باشد نه اینکه دانشجویان را از انسانیت دور کند، ادامه داد: این دانشجویان فرزندان ما هستند اما گاهی یک عده مزدور به جمع آنان وارد می‌شوند که باید با جدیت با آنان برخورد شود.

وی با بیان اینکه جایگاه والای رهبری نزد ملت ایران موجب شده است تا دشمنان به دنبال تضعیف این جایگاه باشند، بیان کرد: دشمنان از چندین دهه قبل به دنبال تجزیه ایران اسلامی بودند و همچنان این نیت را با تضعیف اصل نظام اسلامی دنبال می‌کنند.

 

پرستاری نوعی عبادت است

امام جمعه مراغه با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) مصادف با روز پرستار، بیان کرد: پرستاری از سالمندان و بیماران در مراکز درمانی یا خانه‌ها نوعی عبادت است و شرط آن خوش‌رویی و رفتار مناسب است.

سخنگوی وزارت خارجه توئیت جدید زد

وی با بیان اینکه سالمندان و بیماران معمولا بر اثر کهولت سن و بیماری کم‌حوصله هستند، اظهار داشت: رفتار اخلاقی و باحوصله با بیماران و سالمندان عبادت بزرگی است.

وی ادامه داد:پرستاران به ویژه در دوره شیوع کرونا زحمت‌های بی‌دریغی متحمل شدند و امیدواریم دولت محترم نیز حقوق و مزایای مناسب در اختیار این قشر قرار دهد.

وی اضافه کرد: از پرستاران نیز انتظار می‌رود تا بدون توجه به پایین یا بالا بودن حقوق و مزایا به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

به گزارش ایرنا امام جمعه مراغه در نماز جمعه هفته گذشته نیز با اشاره به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه کشورمان، گفته بود که «آمریکا از مدتها قبل به دنبال تصویب آن بود و اغتشاشات اخیر به دستاویزی برای محکومیت ایران تبدیل شد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید