یک مقام روسی مدعی شد؛

پیامدهای سنگین سقف قیمت نفت روسیه

کدخبر: ۵۳۹۰۳۸
اقتصادنیوز: معاون اول کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه در واکنش به اقدام جدید اتحادیه اروپا گفت که وضع سقف قیمت برای نفت روسیه به رشد انفجاری قیمت سوخت در سراسر جهان منجر خواهد شد.
پیامدهای سنگین سقف قیمت نفت روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک مقام قانونگذار روس نسبت به پیامدهای منفی تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه هشدار داد.

پاسخ «احمد صالحی» به سوال درباره درخواست‌ «آزادی پوشش در جامعه»

اسپوتنیک گزارش داد، «ایوان آبراموف» معاون اول کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون روسیه امروز شنبه در واکنش به اقدام جدید اتحادیه اروپا گفت که وضع سقف قیمت برای نفت روسیه به رشد انفجاری قیمت سوخت در سراسر جهان منجر خواهد شد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد

این مقام روس در خصوص تعیین سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت روسیه، تاکید کرد که پیامدهای چنین تصمیمی روشن است: این تصمیم افزایش تقاضا، اختلال در زنجیره تامین و رشد انفجاری قیمت سوخت در سراسر جهان را موجب خواهد شد.

این سناتور روسی در بررسی تصمیم ضد روسی جدید اتحادیه اروپا، یادآور شد که چنین تصمیمی هم خانواده های اروپایی که در زمستان سرد با مشکل مواجه خواهند شد را متاثر خواهد ساخت و هم بر اقتصادهای اروپایی تاثیر خواهد گذاشت که تمامی مزیت های رقابتی در بازار نفت را برای سال های آینده از دست خواهند داد.

ناتوانی غرب در رفع نیاز انرژی صنعتی‌سازی در آفریقا

اعضای گروه موسوم به جی ۷ به همراه استرالیا، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه به ازای هر بشکه ۶۰ دلار، موافقت کردند. این تصمیم از ۵ دسامبر ۲۰۲۲(۱۴ آذر) لازم‌الاجرا خواهد بود.

ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) گفت که مسکو بهای رونق اقتصادی و صادرات انرژی کشورهای دیگر به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند را نخواهد پرداخت. رئیس جمهور روسیه اعمال سقف قیمت را «حقه» و «اخاذی فاحش» خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید