صعودآرام و پیوسته طلا در روز پایانی بازار‌

سیگنال‌های محرک جدید مالی آمریکا به بازار طلا

کدخبر: ۳۶۶۳۶۸
در روز جمعه قیمت طلا توانست با 2 درصد افزایش به قیمت آغاز بازار در 4 هفته گذشته - یعنی 1 هفته قبل از سقوط طلا به کانال 1800 بازگردد.
سیگنال‌های محرک جدید مالی آمریکا به بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز قیمت اونس طلا در آخرین روز کاری بازار جهانی نزدیک به 36 دلار افزایش داشت و در پایان ساعات کاری هفته به 1930 دلار رسید. روند قیمت طلا در روز جمعه در هفته‌های گذشته بسیار کم سابقه بوده است. زیرا معمولا وقتی قیمت طلا در یک روز افزایش می‌یابد، این افزایش نتیجه نوسانات صعودی و نزولی بسیاری است که به افزایش قیمت ختم می‌شود.اما در روز جمعه طلا با حد‌اقل نوسان افزایش یافت. افزایشی که در طول روز مستمر بود. درحالی‌که معمولا صعود قیمت طلا آنی و در یک یا چند حرکت افزایشی صورت می‌گیرد، دیروزقیمت اونس به صورت تدریجی و پیوسته صعود کرد. روند توصیف شده به خوبی در جدول زیر مشهود است. بالاترین ‌قیمت اونس طلا در روز جمعه 1931 دلار و پایین ترین آن 1905 دلار بود.

نمودار طلا

با وجود روند ملایم صعود، طلا یکی از بزرگ‌ترین افزایش‌های قیمت در هفته‌های گذشته را شاهد بود. قیمت طلا نه تنها از مرز 1900 دلار رد شد بلکه سقف 1920 دلاری که 19 روز  پایدار مانده بود را شکست. به این سبب طلا برای دومین هفته پیاپی افزایش قیمتی بیش از 30 دلار داشت. به گفته تحلیل‌گران در روز روز جمعه زمزمه‌های محرک‌های مالی آمریکا بود به کاهش نیم درصدی شاخص دلار و افزایش قیمت طلا انجامید. شاخص دلار اکنون بر روی 93.06 واحد  یعنی پایین ترین حد خود در 23 روز گذشته قرار دارد.

به روز رسانی اخبار محرک‌های مالی روز جمعه 

به گزارش رویترز روز پنجشنبه نانسی پلوسی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وی در روز پنج‌شنبه به مدت 40 دقیقه با استیو منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در باره محرک‌های مالی گفت‌وگو کرده است. پس از پایان ساعت کاری بازار‌های جهانی، پلوسی در توئیتی نوشت در این گفت‌وگو استیو منوچین علاقه‌مندی رئیس جمهور به دستیابی به چنین توافقی را روشن کرد. 

در حالی که رهبر اکثریت سنا، میچ مکانل گفته بود دست‌یابی به توافق بسته‌های محرک ویروس کرونا «در سه هفته آینده بعید است». ساعاتی بعد دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: مذاکرات امداد [مالی] کووید در حال پیشرفت است. تمام تلاش خودتان را بکنید! (تمام تلاش خودتان را بکنید ترجمه Go Big، که خود جزئی از عبارت !Go big or go home است، به معنای «بزرگ برو یا به خانه برو» جمله‌ای که به انجام جدی یک کار یا بکارگیری تمام تلاش خود، توصیه دارد).

به گزارش نیویورک‌تایمز که ساعتی پیش منتشر شد، قیمت پیشنهادی جدید 1.8 تریلیون دلار است که استیون منوچین وزیر خزانه داری در  تماس مذکور آن را به پلوسی ارائه داد. 1.8 تریلیون دلار تقریباً دو برابر پیشنهاد اولیه جمهوری‌خواهان بود و تنها 0.4 تریلیون دلار از پیشنهاد دموکرات‌ها پایین‌تر است. با این حال چنین مبالغی برای اکثر جمهوری خواهان، بسیار نگران کننده است. میچ مکانل، این هفته در یک تماس تلفنی به آقای ترامپ هشدار داد که اکثر سناتورهای جمهوری خواه از حجم محرکی که خانم پلوسی می‌خواهد، استقبال نخواهند کرد، ارزیابی که به نظر می رسد در تصمیم رئیس جمهور برای توئیت امروز نقشی اساسی داشته است.merlin_178230393_54cc3189-dcf7-4f35-9d88-96646e7ddabb-superJumbo

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید