شانس پیروزی بایدن یا ترامپ از نگاه معامله گران طلا++نمودار

پیش بینی قیمت طلا در هفته انتخابات

کدخبر: ۳۷۰۲۶۶
در حالی که تنها سه روز به شروع روند اصلی انتخابات آمریکا مانده بازار‌های جهانی تا فردا در تعطیلات آخر هفته خواهند بود. اما با باز شدن این بازار‌ها، آب و هوای طلا چگونه خواهد بود و انتخابات چه تأثیری بر نوسان آن می‌گذارد؟
پیش بینی قیمت طلا در هفته انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو در هفته انتخابات آمریکا نشان می‌دهد، در حالی که سرمایه‌گذاران وال‌استریت نسبت به طلا صعودی هستند، سرمایه گذاران خرده‌فروش رویکردی محتاطانه اتخاذ کرده‌اند. در میان تحلیلگران وال استریت، بسیاری به وضعیت بازار‌ها در سوی دیگر انتخابات چشم دوخته‌اند. این تحلیل‌گران معتقدند بعد از انتخابات آمریکا، مجدداً نقش اصول بلند مدت اقتصادی، نیاز به محرک‌های مالی و شدت‌گیری شیوع کرونا پرنگ خواهد شد. 

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالاهای بانک ساکسو ، گفت: «من فکر می کنم 48 ساعت پس از انتخابات، با افزایش بیماری شیوع کرونا، قیمت طلا افزایش می‌یابد. مهم نیست که چه کسی انتخاب شود ، ویروس همچنان به اقتصاد آسیب می رساند و این وخیم شدن به معنای آن است که دولت ها مجبور به اقدام می‌شوند». این اقدامات  که می‌توانند به شکل  محدودیت جدید رفت و آمد یا محرک‌های مالی بیشتر صورت پذیرند اتفاقاتی که برای افزایش قیمت طلا بسیار مناسب خواهد بود. 

نظرسنجی هفتگی کیتکو

در نظرسنجی کیتکونیوز، این هفته 18 تحلیلگر در نظرسنجی وال‌استریت شرکت کردند. در مجموع 12 رای دهنده - 67 درصد - انتظار افزایش قیمت طلا را دادند.  4 تحلیلگر - 22 درصد -  پیش‌بینی کردند که روند قیمت طلا بی‌رمق یا خنثی می‌شود. 2 تحلیلگر - 11 درصد - نیز، احتمال دادند که در هفته جاری قیمت طلا کاهش می‌یابد.

برخلاف روند هفته‌های گذشته این هفته نظرسنجی عمومی آنلاین در مقایسه با وال‌استریت کمتر نسبت به طلا صعودی است. مانند هفته‌های گذشته مشارکت در نظرسنجی های هفتگی آنلاین کیتکو نسبتاً رو به کاهش است. در این هفته نیز  میزان مشارکت پایین‌ترین سطح خود در تقریباً یک سال گذشته بود. روالی که در هر هفته های قبل نیز تکرار شد و هر بار که مشارکت ها جمع زده می شود از هفته قبل کمتر بوده است. کیتکو مدعی مشارکت خرده فروشان در نظرسنجی های عمومی کم شده اما برخی اظهار نظرها حکایت از کاهش اعتبار این سایت مرجع در بازار طلا نیز دارد.

در هفته گذشته در مجموع 1183 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 588 رای دهنده - 52 درصد - اظهار کردند که در  این هفته طلا  صعود می‌کنند. 380 نفر دیگر - 33 درصد - گفتند که آنها بر روی طلا نزولی هستند، در حالی که 179 رای دهنده، یا - 15 درصد - بی طرف بودند.

نظرسنجی اونس طلا

سناریو‌های مطلوب، مطلوب‌ترین و نامطلوب طلا

دلیل نگاه صعودی تحلیلگران به قیمت طلا  به نظر می‌رسد  احتمال  پیروزی حزب دموکرات در کنگره و کاخ سفید است. پیش‌بینی سایت 538 نشان می‌دهد، جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، تقریباً 89 درصد احتمال پیروزی در انتخابات را دارد. شانس ترامپ در بین معامله گران بازار طلا کمتر از 10 درصد است.در همین حال، در مسابقه سنا که از نزدیک تماشا می شود، در آنچه بسیاری از کارشناسان موج آبی می نامند، طبق نظرسنجی‌ها دموکرات ها برای به دست آوردن 51 کرسی آماده اند. تحلیلگران متذکر شده اند که این سناریو برای طلا بسیار مطلوب  خواهد بود، زیرا این بدان معناست که دولت می‌تواند اقدامات مهم محرک مالی را برای حمایت از اقتصاد ضرب دیده اعمال کند.

با این حال، تحلیلگران سناریوی دیگری را نیز می بینند که می تواند برای مطلوب‌تر هم باشد. این ‌سناریو همان مناقشه بر سر انتخابات آمریکا است که معلوم نیست به کجا ختم خواهد شد. در این صورت، جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد فنی در کیتکو، گفت: تقاضای پناهگاه امن مناقشه بر سر نتایج انتخابات آشوب و عدم اطمینانی زیادی را به دنبال خواهد داشت که سبب افزایش قیمت طلا می‌شود.  

به گفته آدریان دی گفت: حداقل مطلوبیت برای بازار طلا این است که بایدن مقام ریاست جمهوری را بدست آورد، اما جمهوری خواهان کنترل قاطع مجلس سنا را حفظ کنند که  نتیجه نامحتملی است به همین دلیل ما منتظر افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستیم. دی همچنین می‌گوید:  بسیاری از افراد در حاشیه نشسته و منتظر نتایج انتخابات هستند تا با پایان یافتن این رویداد خطرناک، به سمت خرید طلا بروند. 

مجلس سنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید