تقویم اقتصادی بازارها در هفته پیش رو+جدول

10 اتفاق مهم برای طلا،سهام و بیت کوین/ چهارشنبه چه خبر است؟

کدخبر: ۳۸۸۲۴۲
در هفته پیشرو میلادی به نظر می‌رسد بازارها به حرکت سنا و تصمیمات جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا توجه می کنند.
10 اتفاق مهم برای طلا،سهام و بیت کوین/ چهارشنبه چه خبر است؟

براساس گزارش اقتصادنیوز،  هر چه از تحولات تغییر قدرت در آمریکا دورتر می شویم اثر پذیری بازارها از اخبار سیاسی کمتر می شود و آمارهای اقتصادی در تیررس معامله گران و سرمایه گذاران توجه دارد. در هفته کاری جدید بازار های جهانی تصمیم جو بایدن در رابطه با بسته مالی و نحوه مواجهه آن یکی از عوامل تعیین کننده جهت بازار ها به خصوص در حوزه سهام و طلا هستند.  اما در کنار این  شاخص هایی نظیر تولید ناخالص داخلی یا شاخص قیمت مصرف کننده را منتشر می‌کنند که به نظر می‌رسد بیش از بقیه بخش‌ها مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.

تقویم

 

براساس گزارش فورکس استریت، این هفته احتمالاً دشواری تلاش برای تصویب بسته محرکه ۱.۹ هزار دلاری رئیس جمهور بایدن از کنگره آشکار خواهد شد. بسیاری از جمهوریخواهان سنا در حال حاضر از برچسب قیمت و محتوای آن چشم پوشی می کنند ، و وزن بیشتری را به تصویب نهایی بسته اقدامات زیر 1 هزار میلیارد دلاری اضافه میکنند. یکی از بحث برانگیزترین موضوعات احتمالاً حداقل دستمزد 15 دلاری است.

دست کم ، مجلس سنا استیضاح دونالد ترامپ را همزمان با بحث در مورد نامزدهای دولت و پیشنهاد مالی رئیس جمهور بایدن ، با محاکمه استیضاح که برای هفته 8 فوریه (۲۰بهمن) برنامه ریزی شده ، انجام نخواهد داد.

همچنین ببینید: چرا صف دلار سهمیه ‌ای برگشت؟

در این هفته ، جلسه فدرال رزرو FOMC (چهارشنبه) بیشترین توجه را در بازارها به خود جلب خواهد کرده است. جهت آتی قیمت طلا و سهام و حتی تا حدوی بیت کوین می تواند بسته به این تصمیم باشد. برخی دل نگران هستند فدرال رزرو تصمیم به تغییر سیاست بگیرد و روند حمایت از اقتصاد را متوقف کند. چند مقام فدرال رزرو در روزهای اخیر مواضعی داشته اند که  بازارها را به هم ریخته است.اما دید اکثریت این است که در سخنرانی روز چهارشنبه گرچه نگاه خوش بینانه به اقتصاد حفظ می شود اما تغییر سیاستی از سوی بانک مرکزی آمریکا رخ نخواهد داد زیرا چشم انداز رشد چهارماهه پایان سال میلادی ضعیف به نظر می رسد.

در کنار اعلام سیاست فدرال رزور( بانک مرکزی آمریکا) انبوهی از انتشار درآمدها از سوی شرکت‌ها در این هفته ادامه خواهد یافت که شامل انتشاراتی مهم از جمله مایکروسافت ، AMD ، تسلا ، اپل و فیس بوک است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید