دلار کف هفت هفته را لمس کرد

کمین برای بیت کوین و طلای ارزان/بدترین شروع طلا

کدخبر: ۳۹۵۵۵۹
در روزی که گذشت تعداد افرادی که به دنبال خرید بیت کوین ارزان یا طلای ارزان قیمت بودند، بیش از گذشته بود و آنها در بازار فعال تر بودند
کمین برای بیت کوین و طلای ارزان/بدترین شروع طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت طلا بیش از ۳۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد. بیت کوین که دوباره به زیر ۵۰ هزار دلار رسیده تا سرمایه گذارانی که به دنبال ارز دیجیتالی ارزان هستند را به خود جذب کند.

بر اساس گزارش کیتکو، قیمت معاملات آتی طلا در روز پنج شنبه در ایالات متحده به طور کامل پایین آمد. افزایش بازده اوراق قرضه دولتی حداقل در کوتاه مدت روند نزولی را برای بازارهای فلزات گرانبها به همراه داشت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز چهارشنبه به ۱.۵ درصد رشد کرد و سرمایه گذاران را واداشت تا درباره مزیت نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است، تجدیدنظر کنند. پس از این اتفاق افراد به دنبال کاهش قیمت طلا، حضور خود را در بازارهای طلا بیشتر کردند.

 نقره روند بهتری نسبت به طلا دارد زیرا این فلز هنوز روند افزایشی قیمتی کوتاه مدت را در بازار خود مشاهده می کند و افرادی که به دنیال سود در نقره هستند تازگی بسیار مقاوم تر رفتار می کنند. معاملات آتی طلای آوریل(اردیبهشت) با 21 دلار و 40 سنت کاهش به قیمت هزار و 776 دلار و 80 سنت و نقره مارس(فروردین) با 0.169 دلار سقوط در هر اونس با 27 دلار و 69 سنت رسید.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی با کاهش ۳۴ دلار یا ۱.۸۸ درصد به قیمت ۱۷۷۱ دلار رسید. که این میزان نسبت به یک سال گذشته ۱۳۶ دلار افزایش را نشان می دهد اما نسبت به ۳۰ روز گذشته حدود ۸۰ دلار کاهش داشته است.

بازار

بدترین شروع در سه دهه

همچنین برخی کارشناسان معتقدند، طلا بدترین شروع خود را در طی سه دهه گذشته تجربه کرده است ، که زیر میانگین قیمت 200 روزه خود بوده است. طلا به برابر دلار قوی تر ، بازده بالاتر خزانه داری و تغییر بیت کوین واکنش نزولی نشان داده است. به این عوامل انتظارات از یک رشد اقتصادی به دلیل پیشرفت در واکسیناسیون کرونا را نیز اضافه کنید.

بازار

ارزانی دلار

بر اساس گزارش رویترز، به دنبال پیشنهادات ضعیف تر از حد انتظار در فروش اوراق بدهی دولت ایالات متحده ، شاخص دلار در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح هفت هفته گذشته رسیده بود اما دوباره روند افزایشی خود را بدست آورد. این اقدام به دنبال افزایش انگیزه های بی سابقه دولت برای بهبود اقتصاد همراه با افزایش واکسیناسیون  کرونا، به دنبال تغییر چشم انداز رشد اقتصادی و تورم است.

در اوایل روز دلار در برابر سبد ارز 0.13 درصد افزایش یافت و بعد از آن 0.26 درصد افت داشت و به 89.677 رسید که پایین ترین نرخ از 8 ژانویه(۱۹دی) بوده است. در حال حاضر ۰.۰۱ درصد یا ۰.۰۱۳ واحد به ۹۰.۱۵۷ واحد رسید.

به دنبال بیت کوین ارزان

براساس گزارش کوین دسک، بزرگترین ارز رمزنگاری شده برای دومین روز متوالی روند صعودی به خود گرفت، و این نگرانی را برای فروش عمده در اوایل هفته جاری کاهش داد. قیمت ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه 15 درصد کاهش یافت ،و عملکرد قوی در جبران ضرر  دو روزه داشت. با این حال برخی از تحلیلگران به سرعت هشدار دادند که احتمال سقوط تا 40 هزار دلار وجود دارد.

اما دیوید گریدر ، مدیر استراتژی دارایی های دیجیتال برای FundStrat ، در یک گزارش هفتگی نوشت: « ما اعتقاد داریم که فروش اخیر بازار وضعیت بهتری را به وجود آورده است.»

به دنبال عقب نشینی اخیر ارز رمزنگاری شده ، سرمایه گذاران بزرگ به دنبال جمع آوری بیت کوین با قیمت های به طور نسبی ارزان هستند.

بیت کوین در اوایل این هفته در یک اصلاح بازار، از بالاترین رکورد بیش از 58000 دلار به 45000 دلار سقوط کرد. براساس داده های CoinDesk 20 ، ارز رمزنگاری شده طی 24 ساعت گذشته به طور گسترده ای محدوده 48000 تا 51500 دلار معامله شد.

در حال حاضر ارزش بیت کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۰.۰۱ درصد افزایش داشت و به قیمت ۴۸ هزار و ۷۸۷ دلار رسید.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید