تقویم اقتصادی بازار ها در هفته دوم اسفند

5 رخداد ویژه در بازار طلا /توصیف جدید از بیت‌کوین

کدخبر: ۳۹۶۲۶۳
در روزی که گذشت بیت کوین واتر هر دو با افت قیمت زیادی رو به رو شدند. در هفته پیش رو بازار های جهانی از جمله قیمت طلا به 5 رخداد توجه دارند.
5 رخداد ویژه در بازار طلا /توصیف جدید از بیت‌کوین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته جاری به نظر می رسد اظهار نظرهای مقامات اقتصادی در دنیا و جلسه های مهمی که برگزار خواهد شد مورد توجه بازار جهانی است. البته همچنین توجه ها به سوی ارزهای دیجیتالی است. دوباره این ارزها نواسانات زیادی را در اول هفته تجربه کردند.

براساس گزارش اینوستینگ، بیت کوین ، بزرگترین و شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده در جهان ،  از بالاترین میزان قیمت ثبت شده برای خود که 58،354.14 دلار  بود 25 درصد عقب نشینی کرده است. قیمت بیت کوین در ابتدای یکشنبه نیز 5.84 درصد افت کرد و به 43،418.02 دلار رسید.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین ۴۳ هزار و ۶۹۵ دلار است که ۳۷۳۷ دلار کاهش یا ۷.۸۸ درصد افت را نشان می دهد.

اتریم نیز در ابتدای روز یکشنبه با 9.59 درصد کاهش به 1319.12 دلار رسید و 139.91 دلار ضرر کرد. در حال حاضر اتر با ۱۰.۳۴ درصد کاهش به هزار و ۳۵۵ دلار رسیده است.

بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال

یک تحلیلگر ارشد در شرکت مدیریت دارایی آمریکا، بریج واتر، اظهار داشت که نباید بیت کوین را به عنوان جایگزینی برای ارز فیات(پول منشتر شده از سوی بانک مرکزی)  دانست بلکه باید آن را به عنوان طلای دیجیتال در نظر گرفت.

ربکا پترسون ، مدیر تحقیقات سرمایه گذاری در Bridgewater Associated ، گفت که بیت کوین به دلیل شباهت های هر دو دارایی می تواند در مقایسه با طلا بهتر از ارز باشد ، بنابراین از استدلال  طلای دیجتال پشتیبانی می کند.

پترسون در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ ، گفت که او بیت کوین را با ارز جایگزین نمی کند ، و فکر می کند بیت کوین یک جایگزین برای طلا یا طلای دیجیتال است. او گفت:" فکر می کنم این مقایسه بهتری باشد."

پترسون علی رغم اینکه بیت کوین را جایگزینی برای این فلز گرانبها خواند ، افزود که ارز رمزنگاری شده باید به وضعیت خود ثبات بیشتری دهد.

 

تقویم

بر اساس گزارش اینوستینگ،  بازار هادر هفته جاری باید به پنج نکته توجه می کنند.

طناب کشی بین سهام ، افزایش بازده اوراق قرضه

تغییر سرمایه گذاران به سمت سهام انرژی ، مالی و سایر سهام که قرار است از بازگشایی اقتصادی بهره مند شوند شتاب گرفته است ، در حالی که با افزایش سریع بازدهی خزانه داری سهام فن آوری را تحت فشار قرار می دهد که سالها منجر به سود بازار شده است.

سهام فناوری به خصوص به افزایش بازده حساس هستند زیرا ارزش آنها بیشتر به درآمد آینده بستگی دارد که با افزایش نرخ بهره به طور عمیق تخفیف می دهد.

 

گزارش مشاغل فوریه

با پیشبرد بسته تسکین ویروس کرونا از سوی رئیس جمهور جو بایدن به ارزش 1.9 تریلیون دلار به گزارش حقوق و دستمزد در ماه فوریه ، نشان می دهد که روند بهبود در بازار کار در حال پیشرفت است.

داده های دولت در اواخر هفته گذشته نشان داد که ادعاهای اولیه بیکاری به طور غیرمنتظره ای به کمترین میزان در سه ماه گذشته کاهش یافته است ، و این نشان می دهد که کاهش سرعت شیوع به بازار کار اجازه می دهد تا مورد توجه قرار گیرد. فروش خرده فروشی نیز در ژانویه بازگشت.

 

سخنرانی پاول

با افزایش سریع بازده  ارواق خزانه داری  سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار ممکن است امیدوار باشند مقامات بانک فدرال بتوانند فروش اوراق بیشتری  را بررسی کنند.

جرم پاول ، رئیس صندوق فدرال ، روز پنجشنبه در یک رویداد آنلاین که توسط وال استریت ژورنال برگزار شد ، قرار است در مورد اقتصاد صحبت کند تاکنون نشانه اندکی از اضطراب در میان مقامات فدرال رزرو در مورد بازده بالاتر خزانه داری مشاهده شده است.

هفته گذشته پاول گفت که این حرکت بالاتر نتیجه یک اقتصاد قوی تر است اما اضافه کرد که سرعت بهبود اقتصادی در ماه های اخیر کند شده است و تکرار کرد که سیاست پولی برای مدتی دیگر آسان خواهد ماند.

 

نشست اوپک پلاس

انتظار می رود با رسیدن قیمت های نفت در بالاترین سطح 13 ماهه در نشست تولید کنندگان اوپک + در روز پنجشنبه ، بحث در مورد افزایش تولید از ماه آوریل باشد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن ، موسوم به OPEC پلاس ، سال گذشته 9.7 میلیون بشکه در روز تولید را کاهش داد ، زیرا این بیماری همه گیر تقاضای جهانی را از بین برده بود.

 

بودجه انگلیس ، داده های منطقه یورو

در انگلیس ، ریشی سوناک ، وزیر دارایی متعهد شد که بودجه بیشتری را در روز چهارشنبه صرف کند ، اما این ممکن است آخرین حمایت مربوط به بیماری همه گیر باشد. پیش بینی می شود بودجه بیش از 300 میلیارد پوند (418 میلیارد دلار) هزینه کرونا و کاهش مالیات وام بیشتری جمع کند.برنامه بودجه از نزدیک تحت نظارت قرار خواهد گرفت زیرا یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده سرعت بهبود اقتصادی خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید