بیت کوین جدا از طلا حرکت می کند

وقت خرید طلا است؟ /آینده قیمت بیت کوین

کدخبر: ۳۹۶۷۷۳
کارشناسان بازارهای جهانی معتقدند روزهای خوب طلا دوباره در حال بازگشت است و این موضوع ربطی به بیت کوین ندارد.
 وقت خرید طلا است؟ /آینده قیمت بیت کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، به نظر می رسد کارشناسان بیت کوین و طلا را به هم مربوط نمی دانند و نوسانات این دو را به دلیل آمارهای اقتصادی ارائه شده در بازارهای جهانی می ‌بینند. بازار نفت نیز امید به جلسه اوپک در روز پنج شنبه بسته است.

براساس گزارش مارکت واچ، معاملات آتی طلا در روز سه شنبه به قیمت بالاتری صعود کرد و برای اولین بار در شش معامله گذشته خود، سودی را به دست آورد. ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda ، گفت: «ممکن است ضررطلا به پایان رسیده باشد. اکنون چشم انداز جهانی ممکن است نقاط ضعفی را نشان دهد.»

او گفت:« فروش جهانی اوراق قرضه به خوبی می تواند از سر گرفته شود ، اما بانک های مرکزی در صف ایستاده اند تا نگرانی خود را از افزایش بازده اوراق  اعلام کنند. اگر فدرال رزرو به وضوح نشان دهد که با دیگر بانک های مرکزی توافق دارند ، طلا می تواند به راحتی روند صعودی خود را بازگرداند.»

شاخص دلار در روزی که گذشت حدود ۰.۳ درصد یا ۰.۲۷ واحد افت پیدا کرد و به ۹۰.۷۶۵ واحد رسید.

طلای آتی تحویل آوریل 10.60 دلار یا 0.6 درصد افزایش یافت و به قیمت 1733.60 دلار در هر اونس رسید. قیمت ها روز دوشنبه در کمترین میزان خود از ژوئن 2020 قرار گرفته بود.

همچنین طلای نقدی با افزایش ۱۰ دلاری یا ۰.۵۸ درصد به ۱۷۳۴ دلار رسید.

طلا

آیا باید طلا خرید؟

از نظر فنی برخی کارشناسان معتقدند بازار در ماه های آینده به ۱۸۲۰ دلار می رسد. به همین دلیل سایت اینوستینگ در یکی از گزارش های خود،خرید طلا در روزهای اخیر پیشنهاد کرده است.

سی ان ان گزارش می دهد، نگرانی های مربوط به تورم منجر به نوسانات بیشتری در بازار سهام و اوراق قرضه در شده است. این باید خبر خوبی برای طلا باشد ، دارایی ملموس با عرضه محدود که اغلب در مواقع تورم خوب عمل می کند. بانک های مرکزی همیشه می توانند پول بیشتری چاپ کنند.ولی باید توجه داشت که کارگران معدن نمی توانند فقط با جادو طلای بیشتری تولید کنند.

طلا

اما طلا به تازگی به لطف یک تازه وارد مالی جدید در شهر ، برخی از طرفداران خود را از دست داده است: بیت کوین. قیمت طلا در سال جاری حدود 9 درصد کاهش یافته و به طور تقریبی 15 درصد کمتر از بالاترین رقم بیش از 2000 دلار در هر اونس تعیین شده در تابستان گذشته است.

در همین حال ، بیت کوین حدود 70 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر زیر 50هزار دلار معلق است که البته فاصله زیادی با رکورد بالای ماه گذشته ندارد.

هنوز هم ، طرفداران طلا فکر می کنند که فلز زرد برای یک جهش خود را آماده کرده است - حتی با اینکه بیت کوین به سمت بالا حرکت کند.

طلا یک بازاری است که از گذشته ترس دارد. قیمت ها سال گذشته به دلیل نگرانی در مورد قرنطینه شدن به دلیل ویروس کرونا که اقتصاد جهانی را فلج کرده بود نوسانات رو به بالایی داشت. اما طلا همچنین وقتی سرمایه گذاران نگران تورم هستند - مانند اکنون نیز به خوبی عمل می کند.

 

بیت کوین به طلا ربط پیدا نمی‌ کند

اما ممکن است بیت کوین به دلایل خوبی، در حال شکست طلا است.

دلیلی ندارد که بازگشت طلا با عقب نشینی بیت کوین همزمان شود. در حقیقت ، ارزهای رمزپایه در زمانی که انتظار می رود بازده اوراق قرضه رو به افزایش باشد ، می توانند یک شرط خوب باشند.

برد نویمان ، مدیر استراتژی بازار در الجر ، در مصاحبه با CNN Business گفت: « طلا برای تورم کمی بالاتر مفید است اما لزوماً نرخ بهره واقعی خیلی بالاتر نیست.»

نویمان گفت اگرچه تورم اغلب با افزایش نرخ همراه است ، اما مسئله این است که نرخ ها می توانند به طور چشمگیری اوج بگیرند و به بازدهی طلا صدمه بزنند. این ممکن است یکی از دلایلی باشد که تازگی بیت کوین عقب رانده شده است.

بزرگترین دلیل افزایش بیت کوین در سال جاری بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که سرمایه گذاران تشخیص داده اند که ارز رمزنگاری شده حتی از طلا یا سایر فلزات گرانبها کمیاب است.

فقط 21 میلیون بیت کوین در کد منبع آن تعبیه شده است. و در حال حاضر به طور تقریبی 18.6 میلیون هم اکنون در گردش هستند.

در حال حاضر قیمت هر بیت کوین با کاهش ۲.۴۶ درصد به ۴۷ هزار و ۲۷۳ دلار رسید.

بیت کوین

 

امید همراه با احتیاط

براساس گزارش رویترز، یک جمعی از کارشناسان اوپک و متحدانش ، معروف به OPEC پلاس ، معتقدند که افزایش قیمت اخیر نفت ممکن است به دلیل بهبود در فاندامنتالی بازار نفت ، بیشتر توسط بازیگران مالی ایجاد شده باشد.

در این سند آمده است: کارشناسان  به دلیل عدم اطمینان از بازارهای فیزیکی و احساسات کلان ، از جمله خطرات ناشی از جهش شیوع کرده، «خوش بینی محتاطانه» را توصیه کرده اند. همچنین اوپکی‌ها در روز پنج‌شنبه دیدار می‌کنند و در مورد بازگشت روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت به بازار گفتگو خواهند کرد.

در حال حاضر قیمت هر اونس نفت وست تگزاس با کاهش ۱.۰۲ دلار یا ۱.۶۷ درصد به ۵۹ دلار و ۶۴ سنت رسید. همچنین نفت برنت نیز با کاهش ۱.۱۰ دلار  به ۶۲ دلار و ۵۹ سنت رسید.

اوپک

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید