تمام بازارها نزولی شدند

واکنش ریزشی سکه به سقوط اونس طلا + نمودار

کدخبر: ۳۹۷۶۶۷
اقتصادنیوز: روز شنبه16 اسفند 1399، سکه امامی بیش از 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.
واکنش ریزشی سکه به سقوط اونس طلا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  به گفته فعالان، طلای جهانی در انتهای هفته نزول سنگینی را تجربه کرد،‌ در نتیجه در ابتدای هفته،‌ میزان فروش های سکه بازان افزایش یافت. در نتیجه افزایش فروش ها، سکه تا محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومانی عقب نشینی  کرد. در این نقطه، فلز گران بهای داخلی مورد حمایت قرار گرفت و توانست تا بالای محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومانی افزایش پیدا کند. روز پنج شنبه سکه در کانال 10 میلیون و 700 هزار تومانی قرار داشت. عامل دیگری که موجب شد، سکه امامی در ابتدای هفته افت سنگینی را تجربه کند،‌ نزول قیمت دلار بود. امروز دلار حدود 8 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 24 هزار و 730 تومان رسید. این در حالی بود که برخی از فعالان انتظار داشتند قیمت دلار در روز شنبه افزایش پیدا کند و اثر کاهشی اونس طلا بر روی قیمت سکه را خنثی کند.

اثر نزول درهم بر دلار

یکی از عواملی که موجب شد، دلار در اولین روز هفته در مسیر کاهشی قرار بگیرد،‌ نزول بهای نرخ حواله درهم بود. نرخ حواله درهم امروز به زیر محدوده 6 هزار و 900 تومانی رفت. به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که درهم زیر خط 7 هزار تومانی قرار دارد، شرایط در بازار ارز نزولی است.

افت قیمت دلار در روز دوشنبه در شرایطی رخ داد که در معاملات پشت خطی روز جمعه میزان خریدها افزایش پیدا کرده بود. به گفته فعالان، با اعلام تحریم های جدید آمریکا،‌ خریدهای بازیگران به صورت هیجانی افزایش پیدا کرد. با این حال، صبح روز شنبه خبری از خریداران نبود. معامله گران بیشتر به دنبال آن بودند که ارز خود را به فروش برسانند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار،‌ خبرهای مثبت مربوط به آزادسازی دارایی های ارزی بلوکه شده ایران و احتمال مذاکره با طرف های غربی،‌ فضای ریزشی را در میان معامله گران ایجاد کرده بود.

در صورت ادامه افت دلار،‌سکه نیز کاهشی تر خواهد شد.  اگر فردا سکه محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومانی را از دست دهد،‌ فروشندگان بار دیگر به بازار حمله خواهند کرد. در کنار بازار ارز، طلا و سکه، امروز بازار سهام نیز روند نزولی داشت.

 

 

  • بازدهی بازارها شنبه 16 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها شنبه 16 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها شنبه 16 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها شنبه 16 اسفند 1399
  • بازدهی بازارها شنبه 16 اسفند 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید