فلز گرانبهای داخلی به یکباره کاهشی شد

رفتارهای عجیب در بازار سکه و دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۴۶۳۴
اقتصادنیوز: امروز 21 فروردین 1400 دراولین روز هفته، اتفاقات عجیبی در بازار سکه و دلار افتاد.
رفتارهای عجیب در بازار سکه و دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  به عنوان مثال در حالی که در بازار سکه، عمده معامله گران در حال فروش بودند، در بازار ارز، اسکناس آمریکایی در مسیر افزایشی قرار گرفت. روز شنبه، سکه امامی 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داد و تا بهای 10 میلیون و 400 هزار تومان پایین رفت. این افت در بازار سکه اهمیت زیادی داشت و موجب شد که انتظارات کاهشی تقویت شوند، مخصوصا اینکه این افت در شرایطی صورت گرفت که در بازار ارز، دلار نه تنها افت معناداری را به ثبت نرسانده بود که نسبت به روز پنج شنبه 2 دهم درصد رشد قیمت را به ثبت رسانده بود.

اثر تعطیلات بر قیمت سکه و طلا

برخی فعالان باور داشتند،‌ بازار سکه و طلا به دلیل تعطیلات کورونایی با افت تقاضا مواجه شدند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته است، بازار طلا و جواهر تهران و کلیه اعضای صنفی این اتحادیه همزمان با مشاغل گروه‌های ۲ به مدت دو هفته از روز شنبه ۲۱ فروردین تعطیل هستند. از نگاه برخی فعالان، چنین تعطیلاتی موجب می شود که برخی از دارندگان سکه و طلا تصمیم بگیرند که در موقعیت فروش قرار بگیرند و نقدینگی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

اثر روانی در بازار سکه

در حالی که برخی معامله گران، تعطیلات را عامل افت قیمت سکه دانستند، گروه دیگری باور داشتند، سکه بازان به استقبال اخبار مثبت از مذاکرات وین رفته اند. مقام های ایرانی و آمریکایی اخیرا تا حدی از مذاکرات وین اظهار رضایت کرده اند و همین عامل موجب شده است که تب و فروشندگان حداقل در بازار سکه بالا برود. در بازار ارز نیز روز شنبه هیجان خاصی برای خرید وجود نداشت و بیشتر معامله گران در پی آن بودند که قیمت دلار را در نزدیکی مرز 25 هزار تومانی نگه دارند. در صورتی که دلار در روز آتی بتواند محدوده 24 هزار و 800 تومانی را حفظ کند، سکه امامی احتمالا از فاز کاهشی خارج خواهد شد. البته وضعیت امروز در بازار سکه به اندازه ای کاهشی بود که تصور افزایش قیمت دشوار است. اگر خبر مثبتی از آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران منتشر شود، حتی ممکن است سکه به زیر 10 میلیون تومان برود.

  • بازدهی بازارهای 21 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 21 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 21 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 21 فروردین 1400
  • بازدهی بازارهای 21 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید