سکه از مسیر کاهشی برگشت

روز ناکامی کاهشی های بازار دلار + جدول

کدخبر: ۴۰۵۱۷۲
اقتصادنیوز: امروز 23 فروردین 1400سومین روز هفته، صحنه قدرت گرفتن خریداران بود.
روز ناکامی کاهشی های بازار دلار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز  این قدرت‌گیری نتیجه افزایش خریدها در بازار ارز، برگشت دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی و در بازار سکه، صعود به بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. به گفته فعالان، تغییر مسیر قیمت دلار و سکه در نتیجه نگرانی های بود که معامله گران پیرامون آینده مذاکرات هسته ای پیدا کردند. نیویورک تایمز از قول دو مقام اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل گزارش کرده است که در حادثه مرکز نطنز اسرائیل نقش داشته است. این موضوع موجب شد که شماری از معامله گران از یک سو نگران بالا رفتن سطح تنش ها در منطقه شوند و از سوی دیگر، تصور کنند که رسیدن به مرحله لغو تحریم ها با موانع زیادی رو به رو است. آن ها باور داشتند، حادثه نظنز ممکن است موجب شود که مذاکرات هسته ای به موانع جدی برخورد کند. در کنار این، بعدازظهر روز دوشنبه نیز اعلام شد که اتحادیه اروپا ۸ فرد و ۳ نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق‎بشر به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. این موضوع نیز در انتظارات معامله گران بازار ارز اثر داشت. البته با وجود تمام این اخبار، دلار هم چنان نتوانسته بود که در روز دوشنبه از سطح حساس ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی عبور کند و در بازار سکه نیز کار افزایشی های بازار هم چنان دشوار است. فلز گران بهای داخلی بدون شکستن محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰هزار تومانی نمی تواند شاهد افزایش قابل توجه تقاضا باشد.

سکه در شرایطی روز دوشنبه به فاز افزایشی رفت که در روزهای ابتدای هفته تحت فشار کاهشی های بازار بود. جریان فروش در بازار فلز گران بهای داخلی به اندازه ای قوی شده بود که عده ای از معامله گران سکه در انتظار رفتن آن به زیر مرز ۱۰ میلیون تومانی بودند. با افزایش معنادار روز دوشنبه، انتظارات کاهشی بسیار کمرنگ تر شد.

فاصله هزار تومانی دو بازار

امروز ارزش دلار در بازار متشکل ارزی در حدود ۲۴ هزار و ۶۰ تومان بود. این در حالی بود که در بازار آزاد، دلار در حوالی ۲۵ هزار و ۳۰ تومان قرار داشت. صرافی های بانکی نیز دلار را روز دوشنبه ۲۴ هزار و۳۰۰ تومان قیمت گذاری کردند که فاصله ۷۰۰ تومانی با بازار آزاد داشت. در روزهای آتی این فواصل به احتمال زیاد کمتر خواهد شد تا زمینه های آربیتراژی بین بازارها ایجاد نشود.

  • بازدهی بازارها 23 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 23 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 23 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 23 فروردین 1400
  • بازدهی بازارها 23 فروردین 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید