بازار جهانی در روز دوشنبه 23 فروردین

پیش بینی سرکوب بیت کوین/ بازار طلا تحت فشار

کدخبر: ۴۰۵۱۹۵
مدیر عامل یک صرافی برتر ارز دیجیتالی هشدار داده است که دولت های سراسر جهان ممکن است شروع به سرکوب بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه کنند. قیمت طلا به شدت تحت تاثیر سیاست های رئیس فدرال رزرو است.
پیش بینی سرکوب بیت کوین/  بازار طلا تحت فشار

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا روز دوشنبه با کاهش قیمت روبرو شد و برای دومین بار متوالی معاملات پس از مقاومت در برابر روند نزولی، افت کرد و در حالی که هفته گذشته 1.3 درصد رشد کرده بود. دلار به طور تقریبی بدون تغییر بود ، اما بازدهی خزانه داری آمریکا بالاتر رفت ، که فشار رو به پایین بر قیمت طلا وارد کرد.

سخنان رئیس فدرال

کاهش قیمت طلا و افزایش بازده اوراق خزانه به دنبال مصاحبه 60 دقیقه ای پخش شده از جروم پاول رئیس  فدرال رزرو در روز یک شنبه بود.با وجود اقتصاد رو به رشد، رئیس فدرال رزرو دوباره بر اقدام بانک مرکزی برای حفظ سیاست پولی نرم برای کل سال تأکید کرد.

در اکوایران ببینید: پیش‌ بینی نموداری قیمت بیت‌ کوین

دیدگاه او شامل نرخ های وام کوتاه مدت نزدیک به صفر و ماهانه 120 میلیارد دلار خرید اوراق قرضه است. اگرچه اقتصاد از زمان بحران توانست بیش از 13 میلیون شغل بازیابی کند، اما هنوز حدود 9 میلیون نفر دیگر از کار بیکار شدند.

معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر و خرداد) با 13.40 دلار کاهش به هزار و 731.60 دلار و نقره با 0.505 دلار کاهش در 24 دلار و 82 سنت در هر اونس بود. شاخص دلار نیز با افزایش اندک به ۹۲.۱۶۸ واحد رسید.

همچنین طلای نقدی با کاهش کمتر از یک درصد یا ۱۳ دلار به قیمت هزار و ۷۳۱ دلار رسید.

بازار

پذیرفتن یا نپذیرفتن بیت کوین

براساس گزارش سی ان بی سی، مدیر عامل یک صرافی برتر ارز دیجیتالی هشدار داده است که دولت های سراسر جهان ممکن است شروع به کاهش استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه کنند.

تعدادی از مقامات - از وزیر خزانه داری آمریکا، جنت یلن گرفته تا رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد - زنگ خطر را در مورد استفاده از بیت کوین برای پولشویی ، تأمین مالی تروریسم و سایر فعالیت های غیرقانونی به صدا درآورده اند.

بیت کوین

جسی پاول ، مدیر عامل شرکت کراکن (کراکن یک صرافی و بانک ارز رمزپایه مستقر در ایالات متحده است) ، در مصاحبه ای با CNBC گفت: « من فکر می کنم ممکن است سرکوب بیت کوین آغاز شود.» رئیس کراکن فکر می کند عدم قطعیت تنظیم مقررات در مورد رمزنگاری به این زودی ها برطرف نخواهد شد.

این در حالی است که مجله آمریکایی «تایم» موافقت کرده است که در بیت کوین پول دریافت کند و بزرگترین ارز رمزنگاری شده را در ترازنامه خود نگه دارد. این اتفاق یعنی تایید این مجله و پذیرفتن بیت کوین.

اما همچنان نوسانات برای بیت کوین را نمی توان درست پیش بینی کرد و باید منتظر ماند تا در آینده سیاست مداران بزرگ و موسسات دیگر چه واکنشی را نشان می دهند.در حال حاضر بیت کوین با افزایش اندک به قیمت حدود ۶۰ هزار دلار رسید.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید