تورم بالا سرمایه گذاران را به سوی بازارها حرکت داد

برگشت طلا تا 6 ماهه آینده/خبر خوب برای بیت‌کوین

کدخبر: ۴۰۵۴۴۳
بسیاری از اقتصاددانان استدلال می کنند که محرک اخیر به ارزش دلار آمریکا صدمه می زند ، زیرا تورم بالاتر از نرخ بهبود اقتصادی کشور است. خبرها نشان می دهد بیت کوین در حال تبدیل به پناهگاه شدن است. گرچه قیمت طلا نیز به دلیل خاصیت پناهگاهی پیش بینی می شود صعودی باشد
برگشت طلا تا 6 ماهه آینده/خبر خوب برای بیت‌کوین

براساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا منتشر شد و بازارهای طلا و دلار را تا حدی تکان داد. قیمت های مصرف کننده آمریکا ماهانه و سالانه بیش از حد انتظار، افزایش یافت.

CPI در مارس (فروردین) 0.6٪ ، فراتر از برآورد 0.5٪  بود این رقم از آمار قبلی 0.4٪ تورم هم بالاتر گزارش شد. شاخص قیمت کالاهایشاخص سالانه تورم نیز با یک افزایش چشمگیر از 1.7 به 2.6 رسید وبالاتر از پیش بینی حرکت کرده است. شاخص قیمت بنزین در مارس (فروردین) 9.1٪ رشد کرد.

بانک فدرال رزرو آمریکا نگران اثرات کوتاه مدت تورم نیست. با این حال ، بسیاری از اقتصاددانان استدلال می کنند که محرک اخیر به ارزش دلار آمریکا صدمه می زند ، زیرا تورم بالاتر از نرخ بهبود اقتصادی کشور است.

شاخص دلار آمریکا ، پس از اعلام 0.34٪ نسبت به بالاترین قیمت امروز کاهش یافت و زیر 92 واحد معامله شد.البته این اطلاعیه تأثیر عمده ای بر بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده نداشت.

تورم

روزهای خوش برای طلا

قیمت طلا و نقره پس از گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا که بیش از حد انتظار بود و نگرانی ها در مورد تورم مشکل ساز را افزایش داد، در اواسط روز بالاتر رفت. معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر) با 11.50 دلار افزایش به 1744.20 دلار رسید و نقره با افزایش قیمت 0.543 دلار و 25.41 دلار در هر اونس بود.

در روزی که گذشت بیشترین قیمتی که طلا تجربه کرد هزار و ۷۴۷ دلار و کمترین هزار و ۷۴۴ دلار بود.

طلا

پیتر گروسکوف ، مدیر عامل شرکت اسپروت(شرکت سرمایه گذاری جهانی متخصص در فلزات گرانبها و سرمایه گذاری در دارایی های واقعی) گفت ، طلا طی شش تا دوازده ماه آینده به بالاترین حد خود بازمی گردد.

رکوردهای پی در پی

براساس گزارش سایت بیت کوین، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه از بالاترین سطح همیشگی خود عبور کرد، و به 63 هزار و 275 دلار جهش کرده است. کل اقتصاد بازار با بیش از 9203 رمزنگاری با 154 میلیارد دلار حجم تجارت جهانی 2.153 تریلیون دلار ارزیابی شده است.

پاکسفول (پلت فرم معاملات جهانی ارزهای رمزنگاری شده) نتایج یک نظرسنجی از آمریکایی هایی را که دانش کارکرد ارز رمزپایه دارند ، منتشر کرده است. نتایج نشان می دهد که پذیرش بیت کوین توسط سرمایه گذارانی که به دنبال گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری سنتی هستند ، هدایت می شود. به طوری که 50٪ از دارندگان رمزنگاری آمریکا برای مقابله با تورم بیت کوین را در اختیار دارند.این خبر برای سرمایه گذاران ارزهای دیجتالی خبر خوبی است زیرا اگر بیت کوین به عنوان پناهگاه در کنار بازارهای دیگر شناخته شود کماکان شاهد جذب نقدینگی خواهد بود. هرچه قیمت بیت کوین بالا رود قیمت سایر ارزهای دیجتالی را هم با خود بالا می برد.

بیت کوین در روزی که گذشت بیت کوین بین قیمت ۵۹ هزار و ۷۵۸ دلار تا ۶۳ هزار و ۷۰۷ دلار نوسان داشت.

بیت کوین

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید