راه بازگشت اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر باز شد؟

بمباران خبری بازار ارز؛ اثر غنی‌سازی 60 درصد بر دلار

کدخبر: ۴۰۵۴۴۹
اقتصادنیوز:قیمت دلار در روزگذشته روند کاهشی داشت اما پس از بمباران خبری بازار ارز و قصد ایران برای غنی سازی 60 درصد نوسان پیدا کرد.
بمباران خبری بازار ارز؛ اثر غنی‌سازی 60 درصد بر دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز بیش از هر زمانی تحت تاثیر اخبار روزانه، مسیر قیمتی خود را تعیین می کند. به گفته فعالان، تاثیرگذاری اخبار بر معاملات بسیار سریع تر شده است. به عنوان مثال، در ساعات انتهایی کار بازار روز سه شنبه، زمانی که اعلام شد، ایران قصد دارد غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز کند، به یکباره خریدهای ارزی افزایش پیدا کرد. نتیجه این امر برگشت دلار در مقاطعی به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی بود. در کنار این، معامله گران احساس می کنند، احتمال افزایش تنش های منطقه ای پس از حمله به سایت نطنز بیشتر شده است.

این عامل نیز در انتظارات بازیگران ارزی اثر دارد و ممکن است خریدهای آن ها را بیشتر کند. در برابر این عوامل افزایشی، هم چنان عرضه بازارساز قرار دارد. برخی معامله گران احساس می کنند، بازارساز قصد دارد به هر شکلی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری به نوسان گیران اجازه ندهد که قیمت دلار را دچار تغییر معنادار افزایشی کنند. در روزهای اخیر نیز عرضه ارز در بازار متشکل ارزی زیاد شده است که نشان از جدیت بازارساز برای مدیریت قیمت دارد.

دلار پشت خطی

در روزهای اخیر در بازار ارز تقریبا عرضه و تقاضا به یک تعادل نسبی رسیده اند و میزان توجه ها به خیابان فردوسی و سبزه میدان کمتر شده است. با این حال، برخی معامله گران هم چنان نگران اثرات تورمی کسری بودجه و خلق پول هستند. این در حالی است که عده دیگری امیدوارند تا قبل از انتخابات، برجام احیا شود. برخورد چنین انتظاری نیز موجب شده است که در حال حاضر، دلار نوسان افزایشی یا کاهشی معناداری را تجربه نکند.

در اکوایران ببینید:واکنش احساسی در بازار ارز

اگر در روز جاری درهم رشد معناداری را تجربه نکند و به بالای مرز ۷ هزار تومان نرود،‌ بعید است که دلار نیز بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی تثبیت شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید