نقطه ضعف امروز بازار سکه

هیجان قیمت سکه با تحرک طلا

کدخبر: ۴۰۶۱۱۷
اقتصادنیوز: قیمت سکه با افزایش قیمت طلای جهانی به سطوحی وارد شد که از نظر فنی می تواند موجب رشد قیمت شود. البته امروز قیمت دلار می تواند نقطه ضعف بازار سکه باشد.
هیجان قیمت سکه با تحرک طلا

به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت سکه به احتمال زیاد در آستانه محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی آغاز به کار خواهد کرد. این قیمت نزدیک به ۱۱۰ هزار تومان از ساعت ۳ بعدازظهر روز پنج شنبه بیشتر است. دلیل رشد ابتدای روز سکه را باید در حرکات افزایشی طلای جهانی جستجو کرد. طلای جهانی آخر وقت جمعه نزدیک به محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری به کار خود پایان داد،‌حال آن که ظهر پنجشنبه در محدوده هزار و ۷۴۰ دلاری قرار داشت.

سکه حباب

صعود غیرمنتظره طلا موجب شده است که سکه بازان نیز به آینده دارایی خود امیدوارتر شوند و بعضا مقدار خریدهای خود را نیز بالاتر ببرند. در معاملات پشت خطی روز جمعه،‌ فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله می شد که این مساله احتمال وقوع افزایش در ابتدای هفته جاری را تقویت می کرد. قیمت سکه از لحاظ فنی تا زمانی که بالای مرز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است،‌ شانس بیشتری برای افزایش قیمت دارد.

سکه پشت خطی

در کنار این عامل افزایشی طلا،‌ برای نوسان گیران بازار سکه حرکات دلار در بازار داخلی نیز اهمیت دارد. تا جمعه شب سیگنال قوی کاهشی از بازار ارز به معامله گران بازار سکه مخابره نشده بود. حتی عده ای از سکه بازان باور داشتند، دلار در روز جاری با عبور از مرز ۲۵ هزار تومانی،‌ فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده ۱۰ مییلون و ۸۰۰ هزار تومانی هدایت خواهد کرد. ارزش ذاتی سکه تا جمعه شب به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی صعود کرده بود. در واقع دیشب به ۱۰۰ هزار تومانی سطح حساس ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رسیده بود. سکه بازان اعتقاد دارند این فلز گران بها با ارزش ذاتی ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان،‌ حداقل به راحتی زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی نخواهد آمد.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید