سیگنال حیاتی حباب به معامله گران سکه امامی

حمایت قیمت حساس سکه / پیش بینی بازار سکه

کدخبر: ۴۰۷۱۵۶
اقتصادنیوز:قیمت سکه در اولین روز اردیبهشت می تواند در کانال 10 میلیون تومانی بماند؟ اتفاقات شب گذشته نشان می دهد از قیمت حساس بازار حمایت می شود.
حمایت قیمت حساس سکه / پیش بینی بازار سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت سکه نه تنها توانست مرز ۱۰ میلیون تومانی را حفظ کند که در انتهای شب گذشته تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی صعود کرد. دیروز در حالی که بازار در تسلط سنگین فروشنده ها قرار داشت، ارزش ذاتی سکه امامی به محدوده ۹ میلیون و ۹۹۰هزار تومانی رفت. در بازار آزاد نیز در مقطعی سکه به قیمت ۱۰ میلیون تومان رسید. در واقع در روز سه شنبه در لحظاتی بازار شاهد از بین رفتن حباب سکه امامی بود. ساعت ۵ بعدازظهر نیز حباب زیر محدوده یک درصد قرار داشت.

سکه حباب

دو تفسیر از حباب سکه

عده ای از تحلیل گران باور دارند، کاهش حباب سکه به معامله گران سیگنال می دهد که این فلز گران بها در شرایط مساعدی برای خرید قرار دارد و ارزش واقعی خود را پیدا کرده است. این در حالی است که سکه های کوچک نیم و ربع سکه هم چنان حباب های قابل توجهی دارند و ارزش طلای آن ها بسیار کمتر از قیمت بازار است.

سکه پشت خطی2

در حالی که عده ای باور دارند، رسیدن قیمت سکه به ارزش واقعی خود می تواند خریداران میان مدت را وارد بازار کند، گروه دیگری معتقدند، کاهش حباب به معنای خروج تقاضا از بازار است. از نگاه آن ها با این خروج تقاضا، می توان انتظار افت بیشتر قیمت سکه را داشت.

به گفته تحلیل گران فنی تا زمانی که فلز گران بهای داخلی مرز ۱۰ میلیون تومانی را حفظ کرده است، نمی توان در انتظار افت معنادار قیمت بود. در سوی دیگر، سکه برای صعود حداقل باید بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خود را تثبیت کند.

سکه حباب

پیش بینی قیمت سکه در اردبیهشت

بازار سکه به جهت بنیادی تحت تاثیر قیمت طلا و قیمت دلار است. اتفاقات اقتصاد آمریکا به خصوص در حوزه ظهور تورم وضعیت را به نفع قیمت طلا کرده است. انتظارات برای صعود قیمت طلا به کانال 1800 وجود دارد. بنابراین قیمت طلا علامت صعودی به بازار سکه می دهد. اما وزن اثر گذاری قیمت طلا بر قیمت سکه داخلی در مقایسه با قیمت دلار بالا نیست. قیمت دلار نقش اول را در بازار سکه دارد. با توجه به مذاکرات وین و انتظارات معامله گران این بازار فعلا با احتیاط حرکت خواهد کرد. حتی گفته می شود بسیاری از تقاضاهای واقعی برای تجارت فعلا دست نگه داشته اند. از این رو قیمت دلار فعلا فاز افزایشی به بازار سکه نمی دهد.

سرمایه ها نیز در حال حاضر در بازارهای ارز دیجتالی در چرخش است. به گفته یک مقام مطلع حجم گردش پول در این بازار از چند ده میلیون تومان به حدود دو هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین تا زمانی که این بازار ها رونق دارد احتمال تقویت جریان نقدینگی این بازار محدود به سرمایه گذاران سنتی و کلاسیک است.

به نظر می رسد اگر ضعف بازار ارزهای دیجتالی و رمز پایه تداوم داشته باشد حداقل ورود به این بازار همانند گذشته نباشد و برخی سرمایه گذاران کم ریسک به سوی سکه متمایل شوند. این اتفاق در کنار تضعیف بازار ارز دیجتالی نیازمند تضعیف احتمال توافق نیز هست. 

سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید