معاملات بازار ارز در نیمه روز؛

کف بانک مرکزی برای قیمت دلار/ نوسان سکه در بالای مرز حمایتی

کدخبر: ۴۰۷۲۸۲
اقتصادنیوز: قیمت سکه و قیمت دلار در ابتدای روز افزایشی آغاز کرد اما در پایان نیمه اول بازار از روند صعودی آن کاسته شد. روند صعودی متوقف و جهت قیمت نزولی شد با عین حال کف های حمایتی در هر بازار حفظ شد.
کف بانک مرکزی برای قیمت دلار/ نوسان سکه در بالای مرز حمایتی

به گزارش اقتصادنیوز، همان طور که انتظار می رفت قیمت دلار و سکه تحت تاثیر معاملات پشت خطی افزایشی آغاز کرد اما در ادامه کمی از روند صعودی کاسته شد. در پایان نیمه اول بازار قیمت دلار در کانال 24 هزار تومانی باقی ماند و قیمت سکه نیز از مرز 10 میلیون تومان فاصله گرفت.

قیمت دلار، قیمت سکه و نرخ درهم معاملات روز چهارشنبه را با افزایش قیمت نسبت به نرخ بسته شده روز گذشته شروع کردند، اما در ادامه به صورت عمده روند نزولی را دنبال کردند و بازدهی منفی نسبت به شروع هفته را به ثبت رساندند.

تغییرات قیمت سکه

سکه طرح جدید روز گذشته کار خود را با قیمت 10 میلیون و 60 هزار تومان به پایان رساند اما امروز قیمت سکه کار خود را قیمت 10 میلیون و 250 هزار تومان آغاز کرد. در نتیجه قیمت سکه نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته 190 هزار تومان معادل 1.8 درصد افزایش یافت و بخشی از افت قیمتی که سکه در هفته جاری ثبت کرد، پس گرفت. قیمت سکه در ادامه کاهش یافت و در پایان نیمه اول روز روی رقم یک میلیون و 180 هزار تومان ایستاد.

نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در شروع معاملات تغییری نسبت به روز گذشته نداشتند. نیم سکه 590 هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه 3 میلیون و 750 هزار تومان بود و قیمت سکه گرمی در ابتدای معاملات روی 2 میلیون و 100 هزار تومان قرار داشت.

رشد قیمت سکه در شروع معاملات امروز همراه با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی اتفاق افتاد. قیمت طلا که روز گذشته حوالی 1779 دلار بسته شد، در معاملات روز چهارشنبه تا 1788 دلار بالا رفت، اما دوباره نزولی شد و در حوالی 1780 دلار نوسان می‌کند.

قیمت دلار نزولی در کانال بالا

قیمت دلار بازار آزاد روز گذشته روی 23 هزار و 750 تومان بسته شد. دلار در شروع معاملات روز چهارشنبه 400 تومان، معادل 1.7 درصد افزایش قیمت به ثبت رساند و 24 هزار و 150 تومان مبادله شد. دلار نخستین روز هفته را با قیمت 24 هزار و 920 شروع کرد و با قیمت 24 هزار و 770 به پایان رساند. درنتیجه بازدهی دلار نسبت به ابتدای هفته همچنان منفی است.

دلار در ادامه مبادلات تغییراتی منفی را به ثبت رساند و نیمه اول روز را با قیمت 24 هزار و 120 تومان به پایان رساند.

قیمت درهم زیر 6500

نرخ درهم نیز در شروع مبادلات چهارشنبه نسبت به نرخ انتهایی دیروز 60 تومان افزایش یافت و روی رقم 6 هزار و 680 تومان قرار گرفت. نرخ ابتدایی درهم در روز شنبه 6 هزار و 860 و قیمت آن در انتهای معاملات روز شنبه 6 هزار و 830 تومان بود. در نتیجه بازدهی درهم نسبت به شروع معاملات این هفته منفی 180 تومان معادل منفی 2.6 درصد بود.

قیمت درهم در ادامه معاملات تغییراتی منفی را به ثبت رساند و نیمه اول روز را با قیمت 6 هزار و 645 تومان به پایان رساند.

قیمت خرید در صرافی ملی

روز گذشته قیمت خرید در صرافی ملی وارد کانال 22 هزار تومان شد. از نگاه ناظران نرخ خرید در صرافی ملی به منزله کف بازار ارز است. زیرا بازار ساز اعلام می کند حاضر است با این نرخ ارز در دست مردم را خریداری کند. در شروع معاملات جاری هنوز قیمت خرید دلار در صرافی ملی در محدوده 22 هزار 907 تومان بود. با این حساب می توان گفت بازارساز فعلا در بازار ارز نیم نگاهی به کاهش قیمت دلار تا مرز 23 هزار تومان دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید