قیمت دلار پس از انتخابات

امیدواری سیاسی نوسان گیران دلار

کدخبر: ۴۱۸۹۶۴
اقتصاد نیوز: معامله گران بازار ارز از هم اکنون در حال گمانه زنی درباره روند قیمت دلار پس از انتخابات هستند. قیمت دلار برای صعود حد مقاومتی 24 هزار و 100 تومان را پیش رو دارد. قیمت دلار در پشت خط تا 24 هزار و 50 بالا آمد. اگر دلار از این مقاومت عبور نکند تا 23 هزار و 800 برای نزول جا دارد.
امیدواری سیاسی نوسان گیران دلار

به گزارش اقتصادنیوز، نوسان گیران امیدوارند، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری‌، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. این عده اعتقاد دارند، بازارساز پیش از انتخابات با عرضه ارز، مانع از افزایش قیمت دلار شده است، ولی پس از برگزاری انتخابات،‌ دیگر عرضه ارز در سطوح بالا ادامه پیدا نخواهد کرد و در نتیجه، اسکناس آمریکایی راحت تر در جهت صعودی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

این عده اعتقاد دارند، دلار برای موج صعودی جدید نیاز دارد که از دو مقاومت 24 هزار و 200 و 25 هزار و 100 تومان عبور کند. البته دیدگاه این گروه در بستر تاریخی گذشته تایید نمی شود در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری قیمت دلار پس از انتخابات روند صعودی نداشت حتی در سال 92 روند قیمت دلار کاهنده بود. با این حال برخی معامله گران به انتخابات به عنوان پایان یا آغاز یک سیکل نگاه و تصور می کنند با پشت سرگذاشتن آن روند بازار دگرگون می شود.

رفتار معامله گران پیش از انتخابات

معامله گرانی که باور دارند،‌ دلار بعد از انتخابات در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت، طبیعی است که در همین هفته،‌ مقداری خریدهای خود را افزایش دهند. برخی از تحلیل گران رشد معنادار روز یک شنبه دلار را نیز حاصل فعالیت همین دسته از معامله گران می دانستند. با این حال، شمار دیگری از تحلیل گران اعتقاد دارند، بازار به روند احتیاطی و آرام پیش از انتخابات ادامه خواهد داد. به باور این گروه تا زمانی که مذاکرات هسته ای در جریان است و امید به لغو تحریم ها وجود دارد،‌ خریداران بزرگ وارد بازار نخواهند شد.از نگاه این گروه، در روز جاری نیز بازار به نوسان بالای خط 24 هزار تومان ادامه نخواهد داد و بار دیگر به سوی حمایت 23 هزار و 800 تومانی حرکت خواهد کرد.

دلار پشت خطی

علامت مهم از بازار درهم

اگر قرار باشد، امروز قیمت دلار در بازار داخلی در مسیر صعودی قرار بگیرد، نرخ حواله درهم باید از محدوده 6 هزار و 600 تومانی عبور کند. نوسان درهم در بازه 6 هزارو 500 تا 6 هزار و 600 تومان به معنای نوسانات محدود در بازار داخلی خواهد بود و رفتن درهم به زیر محدوده 6 هزارو 500 تومانی، فروشندگان زیادی را وارد بازار خواهد کرد. در معاملات پشت خطی عدد طلایی درهم 6 هزار و 590 تومان عنوان شد و اگر قیمت 10 دقیقه بالا یا پایین این سطح قرار بگیرد امکان نوسان در محدوده 6400 در حد پایینی و و رشد تا حد 6750 تومان در حد بالایی را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید