سه علامت نزولی به بازار سکه

حمایت حیاتی قیمت سکه امامی

کدخبر: ۴۲۰۴۶۵
اقتصاد نیوز: بازار سکه از سه جهت تحت فشار است برخی پیش بینی می کنند اگر قیمت سکه از 10 میلیون و 800 هزار پایین تر بیاید می تواند تا 9 میلیون و 800 هزار سقوط کند.
حمایت حیاتی قیمت سکه امامی

به گزارش اقتصادنیوز، امروز خط 10 میلیون و 200 هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی خواهد داشت. در صورتی که فلز گران بهای داخلی این خط حمایتی را از دست بدهد، به سوی محدوده 9 میلیون و 800 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

علامت نزولی از سه سمت به سکه

به گفته فعالان، دو عامل نزولی در بازار سکه وجود دارد. ارزش ذاتی سکه بعدازظهر دیروز به زیر مرز 10 میلیون تومانی رفت و این موضوع انتظارات کاهشی را در بازار افزایش داد. ساعت 5 بعدازظهر دیروز ارزش ذاتی سکه در محدوده 9 میلیون و 800 هزار تومانی قرار داشت. این قیمت حدود 400 هزار تومان  فاصله را با قیمت بازار نشان می داد. برخی فعالان اعتقاد دارند سکه باید به سوی ارزش ذاتی خود حرکت کند و به همین دلیل، انتظار افت قیمت ها در روز جاری را دارند.

عامل دومی که سکه بازان را به افت قیمت امیدوار کرده است، از دست رفتن راحت سطح حمایتی 10 میلیون و 500 هزار تومانی بود. در کنار این سرعت کاهش سکه در روز شنبه برای برخی از معامله گران غیرمنتظره بود و می تواند زمینه ساز افزایش هراس برای ورود به بازار شود.

در کنار این، دیشب در معاملات پشت خطی، سکه امامی تا کانال ۱۰ میلیون و ۱۰۰  هزار تومان افت کرد. این موضوع می تواند شرایط شروع بازار در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

حباب قیمت سکه

شرایط حفظ سکه بالای مرز حساس

امروز بازار جهانی طلا تعطیل است؛ در نتیجه این شرایط، سکه برای حفظ ارزش خود نیاز به رشد قیمت دلار دارد. بررسی ها نشان می دهد در صورتی که دلار به بالای مرز 24 هزار تومانی بازگردد، ارزش ذاتی سکه به بالای 10 میلیون تومان می رود. با این حال، در صورتی که امروز دلار کاهش بیشتری را تجربه کند، سرعت افت سکه بیشتر خواهد شد و مرز 10 میلیونی از دست خواهد رفت.

قیمت سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید