بیانیه مهم مورد انتظار بازارها منتشر شد

سرکوب قیمت طلا/آینده بیت‌کوین پس از یک بیانیه

کدخبر: ۴۴۲۵۵۱
قیمت طلا در روزی که گذشت پس از سخنرانی رییس فدرال رزرو افت شدیدی داشت اما دوباره به روند صعودی خود بازگشت.
سرکوب قیمت طلا/آینده بیت‌کوین پس از یک بیانیه

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات بعد از ظهر روز چهارشنبه آمریکا پایین و نزدیک به پایین ترین سطح روزانه خود رسید. بیانیه بعدازظهر روز گذشته کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) عمدتا در مورد سیاست های پولی آمریکا بی طرف تلقی شد این بیانیه بازار طلا را در ابتدا تا حدی دگرگون کرد.

با این حال ، اظهارات خوش بینانه جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو در مورد اقتصاد ایالات متحده و چشم انداز رشد مشاغل ، شور و شوق جناح افزایشی بازار  طلا را تحت تاثیر قرار داد زیرا شاخص دلار آمریکا در حالی که پاول در حال برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود بود به بالاترین سطح خود رسید. آخرین معاملات آتی طلا در اکتبر(مهر) با 6.60 دلار کاهش به 1769.50 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار 0.054 دلار افزایش یافت و به 22.665 دلار در هر اونس رسید.

در بیانیه FOMC آمده است که اقتصاد آمریکا همچنان در حال بهبود از بیماری همه گیر است ، اما میزان افزایش موارد کووید بهبود را کند کرده است. در این بیانیه آمده است که کاهش برنامه خرید اوراق بهادار بانک مرکزی (تسهیل کمی) برای بحث همچنان در حال بررسی است. در بیانیه همچنین آمده است که احتمال افزایش نرخ ایالات متحده در سال 2022 وجود دارد. فدرال رزرو اعلام کرد که پیش بینی تورم 2021، 4.2 درصد است و تورم تا 2024 بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو 2.0 درصد خواهد بود.

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ های بهره را نزدیک به صفر نگه داشت اما نشان داد که افزایش نرخ ها ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود رخ دهد و چشم انداز اقتصادی خود را در سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در کنار این اقدامات مقامات کمیته سیاست گذاری بازار باز فدرال اعلام کردند که برخی از محرک های بانک مرکزی در طول بحران مالی را پس می گیرند. هرچند هیچ نشانه خاصی در مورد زمان وقوع آن وجود نداشت.

طلا

بیت کوین، ۴۳ هزار و ۲۰۰ دلار

قیمت بیت کوین پس از اعلام فدرال کمی تغییر کرد و در حدود 43هزار و 200 دلار معامله شد. احتمالاً این نشان می دهد که معامله گران هنوز متقاعد نشده اند که فدرال رزرو به این زودی ها سخت گیری خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده حدس می زنند که «کاهش کمی» یا QE می تواند دلار را تضعیف کرده و ارزش بیت کوین را افزایش دهد. بیت کوین همچنان در وال استریت به عنوان یک دارایی سوداگرانه تلقی می شود و شرط این است که سرمایه گذاران بیشتری مجبور شوند به دنبال سرمایه گذاری هایی مانند QE - شیوه چاپ پول برای تحریک بازار - بازده بازارهای اوراق قرضه سنتی را سرکوب کند.

مقامات فدرال رزرو همچنین انتظارات خود از تورم را افزایش داده و بر اساس "خلاصه پیش بینی های اقتصادی" (SEP) که چهارشنبه نیز منتشر شد ، زمان مورد انتظار برای افزایش نرخ بهره را از سال 2023 به 2022 منتقل کردند. در صورتی که بیت کوین به عنوان محدوده ای در برابر تورم تلقی شود ، به دلیل محدودیت عرضه ، این می تواند یک نکته مثبت برای سرمایه گذاران رمزنگاری باشد.

coindesk-BTC-chart-2021-09-22

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید