عرضه دلار متشکل بالاتر از متوسط باقی ماند

بازار آرام دلار /سکه از مرز حساس عبور کرد

کدخبر: ۴۴۲۶۷۴
قیمت دلار نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشت. قیمت سکه نیز از مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد.
بازار آرام دلار /سکه از مرز حساس عبور کرد

به گزارش اقتصادنیوز- قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 520 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 500 تومان بود.

قیمت دلار در دامنه‌ای محدود نوسان می‌کرد و در حوالی ظهر روی 27 هزار و 490 تومان قرار داشت.

قیمت دلار ظهر  حدود 27 هزار و 470 تومان بود و به اعتقاد تحلیل‌گران در صورتی که به بالای 27 هزار و 500 تومان بازنمی‌گشت افت بیشتر آن محتمل بود.

قیمت درهم ظهر امروز حدود 7 هزار و 520 تومان بود. معادل دلاری قیمت درهم 27 هزار و 620 تومان به دست می‌آمد. در نتیجه حباب قیمت دلار در بازار داخل از این نظر منفی بود.

آیا نوسان قیمت دلار شدت می‌گیرد؟

بررسی روندهای ماهانه نشان می‌داد که دامنه نوسان قیمت دلار در شهریور ماه به طور قابل توجهی کاهش یافت، برخی تحلیل‌گران معتقد بودند با شروع مهر ماه احتمالا قیمت دلار نوسانات شدیدتری را تجربه خواهد کرد. به هر روی بازار در آخرین روز هفته و اولین روز مهر ماه نسبتا آرام بود، باید دید قیمت دلار هفته آینده را چگونه آغاز می‌کند و آیا دامنه نوسان قیمت افزایش می‌یابد. حجم عرضه دلار متشکل می‌تواند برای روند نوسان قیمتی دلار تعیین‌کننده باشد.

عرضه دلار در سطوح بالا باقی ماند

عرضه دلار در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 13 درصد افت کرد و روی 7 میلیون و 328 هزار قرار گرفت. این رقم همچان به طرز معناداری بالای متوسط قرار داشت. با توجه به اینکه امروز پنج‌شنبه بود، می‌توان گفت عرضه دلار نسبتا زیاد بود. حرکت افزایشی قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف دلار بازار آزاد نیز در معاملات امروز جلب توجه می‌کرد.

جدول

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کردند

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی همچنان اخبار مربوط به مذاکرات احیای برجام جلب توجه می‌کند. مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا می‌گوید فرصت بازگشت به برجام برای همیشه وجود نخواد داشت، وی علاوه بر این مدعی است وزیر خارجه دولت جدید ایران به وی اطمینان داده است که به میز مذاکرات برمیگردد. وزیر خارجه اتریش مدعی است مذاکرات احیای برجام به زودی از سر گرفته می‌شود.

قیمت سکه از مرز حساس عبور کرد

بازار ارز

بر اساس نرخ‌های اعلامی سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 730 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و روی 11 میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای 1785 دلار را ثبت کرد، اما دوباره کاهش یافت و در نهایت روی 1768 دلار قرار گرفت. قیمت طلا ظهر امروز به وقت ایران در حوالی نرخ بسته شده دیروز قرار داشت. افت قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته موجب شد ارزش ذاتی سکه قدری افت کند. اندازه حباب سکه ظهر امروز حدود 2.65 درصد بود و نسبت به روز گذشته قدری بزرگ شده بود. البته بر اساس نرخ هایی که از بازار بیرون می آمدند قیمت سکه امروز بالای مرز حساس و روی ۱۱ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا تغییر قابل توجهی نسبت به روز گذشته ثبت نکرد. اخبار برجامی مربوط به زمان بازگشت ایران به مذاکرات همچنان مورد توجه فعالان بازار است. قیمت سکه امامی از مرز حساس عبور کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید