گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

بی‌تفاوتی یورو به عرضه بالا در بازار/ افزایش حجم حباب قیمتی دلار!

کدخبر: ۴۴۷۹۷۸
اقتصادنیوز: امروز 25 مهر 1400عرضه یورو به صورت قابل توجهی رشد کرد و روی رقم‌هایی قرار گرفت که از 28 اردیبهشت ماه سابقه نداشت، با این وجود قیمت‌ها در بازار یورو به صورت محسوس تحت تاثیر قرار نگرفتند.
بی‌تفاوتی یورو به عرضه بالا در بازار/ افزایش حجم حباب قیمتی دلار!

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 250 تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز نسبت به دیروز تغییر قابل توجهی نداشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 240 تومان بود. قیمت دلار امروز مسیر نزولی را دنبال کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 27 هزار و 150 تومان قرار گرفت.

4

حباب قیمتی دلار بزرگ شد

امروز دامنه نوسان قیمت در بازار درهم بسیار محدود بود. قیمت درهم عصر امروز تقریبا نسبت به عصر روز گذشته بدون تغییر بود. قیمت درهم عصر امروز روی 7 هزار و 440 تومان قرار داشت. افت قیمت دلار در حالی که نرخ درهم بدون تغییر بود باعث شد، حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم که منفی است، قدری بزرگ شود. با ضرب کردن نرخ تبدیل درهم (3.673) در قیمت درهم عدد 27 هزار و 327 تومان به دست می‌آمد که از قیمت انتهای روز دلار 177 تومان بیشتر بود.

قیمت سکه مرز حساس را از دست داد

امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود و قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت. قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 805 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد. قیمت سکه امروز رقم‌های بالای مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را نیز به ثبت رساند، اما در نهایت زیر این مرز قرار گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز 11 میلیون و 740 هزار تومان بود و حباب قیمتی آن 3.9 به دست می‌آمد.

عرضه بالای یورو نتوانست قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد

عرضه یورو نسبت روز گذشته 65 درصد افزایش یافت و روی رقم‌هایی قرار گرفت که از 28 اردیبهشت ماه تجربه نکرده بود. عرضه یورو در معاملات امروز 2 میلیون و 310 هزار بود. با وجود افزایش قابل توجه عرضه، قیمت یورو در سامانه سنا کمی رشد کرد و قیمت یورو در بازار متشکل نیز به صورت محدود افت کرد.

1

قیمت یورو متشکل با افت 63 تومانی روی 30 هزار و 137 تومان قرار گرفت و قیمت یورو سنا با رشد 57 تومانی روی 30 هزار و 475 تومان ایستاد. قیمت یورو در بازار آزاد نیز به اندازه‌ای محدود (35 تومان) رشد کرد و روی 31 هزا رو 559 تومان قرار گرفت. در نتیجه عرضه بالای یورو نتوانست قیمت‌ها را به صورت محسوسی تحت تاثیر قرار دهد.

2

عرضه دلار یک درصد نسبت به روز گذشته افت کرد و روی 8 میلیون و 987 هزار قرار گرفت. تغییرات قیمت دلار متشکل و سنا نیز مانند قیمت دلار آزاد منفی بود، اما این تغییرات قیمت بسیار جزئی بودند.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار افت کرد. قیمت سکه نتوانست مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را حفظ کند. قیمت درهم ثابت ماند. عرضه یورو به صورت قابل توجهی رشد کرد، اما نتوانست قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید