پیش بینی قیمت سکه در آخر هفته

تعدیل حباب قیمت سکه /واکنش سکه به قیمت طلا

کدخبر: ۴۴۸۸۷۶
هم زمان با کاهش قیمت بازاری سکه،‌ ارزش ذاتی آن مقداری بالا آمد و موجب شد که حباب قیمت سکه کاهش پیدا کند.
تعدیل حباب قیمت سکه /واکنش سکه به قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، هجوم اونس طلا به سوی محدوده هزار و 790 دلاری موجب نشد که فلز گران بهای داخلی راه صعودی را در پیش بگیرد. سکه امامی دیروز نتوانست از قلمرو مقاومتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند و به دلیل شناسایی سود معامله گران به سوی ابتدای کانال 11 میلیون و 700 هزار تومانی حرکت کرد.

به گفته فعالان، عامل دیگری که در کاهش بهای سکه اثر داشت،‌ نزول بهای دلار بود. اسکناس آمریکایی که روز سه شنبه رفتار خالص افزایشی از خود نشان داده بود،‌ روز چهارشنبه تا محدوده 27 هزار و 250تومان عقب نشینی کرد.

هم زمان با کاهش قیمت بازاری سکه،‌ ارزش ذاتی آن مقداری بالا آمد و موجب شد که حباب سکه کاهش پیدا کند.  روز گذشته فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه به حدود 2 درصد رسید تا بتوان از طبیعی تر شدن قیمت فلز گران بهای داخلی سخن گفت. هر چقدر قیمت سکه طبیعی تر شود،‌احتمال نزول یکباره آن، کاهش پیدا می کند.

با این اوصاف می توان گفت که امروز  دشوار است، سکه امامی به سوی کانال پایین تر ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی حرکت کند. روند بازار در معاملات پشت خطی نیز بیشتر حاکی از گرایش افزایشی معامله گران داشت. حدود ساعت ۱۰ شب، فلز گران بهای داخلی در بازار پشت خطی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت خورده بود. در کنار این در ماه های اخیر سکه هرگز زیر سطح ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان نوسان کرده است و نزدیک شدن به کف، معمولا با افزایش حضور خریداران بازار مواجه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید