پیش بینی بازارها شنبه 6 آذر 1400؛

التهابِ دلاری در بازار خودرو /رمزارزها محتاط شدند

کدخبر: ۴۵۷۲۶۵
اقتصادنیوز: امروز 6 آذر 1400 به نظر می‌رسد اکثر بازارها در نوعی بلاتکلیفی به سر برده ومنتظر سیگنال دهی دلار هستند.
التهابِ دلاری در بازار خودرو /رمزارزها محتاط شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در سه روز اخیر به کانال 29 هزار رفت اما در ادامه یک پله به عقب برداشت و دوباره به کانال 28 هزار تومان برگشت. بررسی ها نشان می دهد که دلار در قله قیمتی سال 1400 قرار دارد و همانطور که انتظار می رفت بازار به دور جدید مذاکرات و اخبار لحظه ای از این رویداد سریع واکنش می دهد و شاهد نوسان زیادی است.

پیش بینی می شود در این هفته نیز بازار شاهد نوسانات جدی ناشی از اخبار منتشره شده در این خصوص خواهد بود. با این وصف برخی از معامله گران می گویند دلار خود را برای کانال 30 هزار هم آماده می کند!

در این شرایط بازار ارز می تواند نقش جدیدی در سیگنال دهی بازارها از روز شنبه تا پایان دور جدید مذاکرات برجامی وین داشته باشد.

بازار سهام | شاخص به پیشروی می اندیشد

در بازار سهام، شاخص در روز چهارشنبه هفته گذشته از کانال 1.4 میلیون واحد دوباره خارج شد و انتظار می رود روز شنبه ناشی از محرک های دورنی بازار همچون استمرار وردودی پول حقیقی ها و اثرپذیری از بازار ارز و کامودیتی ها شاهد حرکت روبه جلوی شاخص باشد. در صورت فعال شدن خریداران در سمت تقاضا که پتانسیل آن وجود دارد، شاخص می تواند به راحتی کانال 1.4 میلیون را بدست آورد و خود را برای سطوح روبه جلوتر آماده کند. هر چند که به دلیل شکنندگی بازار، تردید خریداران می تواند در قامت محرک سمت عرضه، پیشروی های شاخص را خنثی کند.

بازار خودرو | در انتظار تغییرات دلار

در بازار خودرو بررسی ها نشان می دهد که قیمت ها بعد از یک دوره افزایش در سیکل نزولی قرار گرفته است. البته نکته اساسی اینجاست که نامشخص بودن سیاست گذاری در خصوص بازار و نحوه قیمت گذاری، بازار را به صورت بالقوه ملتهب نگه داشته است و ممکن است در صورت تغییرات قیمت دلار، بازار خودرو هم اثر خود را از بازار ارز بگیرد و دوباره در برخی از محصولات دو خودروساز شاهد تحرکاتی باشیم. 

بازار مسکن | هرینه وام نرخ سود را ارتقا داد

هزینه وام مسکن در هفته ابتدایی آذرماه روندی نوسانی را طی کرد و از هفته قبل پایین تر آمد. طبق آمارهای اعلام شده از سوی بانک مسکن، هزینه هر برگ اوراق تسه  در آخرین روز هفته اخیر به 79 هزار و 800 تومان رسیده و در سطح بالایی قرار گرفت .

این رخداد متعاقبا نرخ سود را نیز ارتقا بخشید. در معاملات بازار مسکن هم فعلا نشانه های جدی از تحرکات جدید بازار دیده نمی شود.

بازار ارز دیجیتال | بازارها محافظه کار شدند!

در روزهای اخیر اخبار منفی متعددی درباره بیت کوین در رسانه‌های مخابره شد؛ از احتمال ممنوع شدن این رمزارز در هند تا هشدار هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق امریکا درباره آن.

بیت‌کوین در آغاز دیروز روندی صعودی داشت و توانست به مرز 58هزار و 500 دلاری برسد،  اما نتوانست از این سطح گذر کند.به نظر می‌رسد در روزهای اخیر نوع نگاه‌ها به این رمزارز تا حدود زیادی با احتیاط و محافظه‌کاری همراه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید