قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

واکنش طلا به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش تورم 2022

کدخبر: ۴۶۰۰۳۰
اقتصادنیوز: گزارش‌های امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا این جسارت را به فدرال رزرو خواهد داد که در سال 2022 برای کنترل تورم سه بار نرخ بهره را افزایش دهد، احتمالا در آن صورت دلار تقویت و قیمت طلا تضعیف خواهد شد.
واکنش طلا به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش تورم 2022

به گزارش اقتصادنیوز طلای جهانی در پایان معاملات روز گذشته روی 1778 دلار قرار داشت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد و در ساعت 12 و 23 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1783 دلار قرار گرفت. قیمت طلا تا این ساعت در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار ناکام بود.

سیگنال صعودی خالق بیت کوین به بازار

سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و واکنش قیمت طلا

چیزی به شروع سال جدید میلادی نمانده است و دولت‌های بزرگ دنیا لزوم اعمال یا عدم اعمال محدودیت‌ها به واسطه شیوع گونه جدید ویروس کرونا را بررسی می‌کنند. در این شرایط انتظارت بانک‌های مرکزی دنیا در مورد گذرا بودن تورم تغییر کرده است. افزایش اولیه تورم به خاطر بازگشایی اقتصاد پس از همه‌گیری بود، اما بر خلاف انتظارات بانک‌های مرکزی دنیا نرخ تورم کاهش نیافت. در این میان فدرال رزرو لحن خود را در مورد تورم تغییر داده ‌است و بانک‌های مرکزی نیوزلند، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا زمان‌بندی خود را برای افزایش نرخ بهره جلوتر انداخته‌اند. با وجود نگرانی‌های تورمی گزارش‌های مربوط به اقتصاد آمریکا نسبتا قوی هستند و این مسئله فدرال رزرو را در موضعی قرار می‌دهد که بتواند در مورد انقباضی کردن سیاست‌های پولی خود با جسارت بیشتری عمل کند، حتی برخی احتمال می‌دهند در سال آینده فدرال رزرو سه بار نرخ بهره را افزایش دهد. در آن صورت احتمالا دلار آمریکا تقویت و طلای جهانی تضعیف خواهد شد. به هر روی سرنوشت قیمت طلا با موفقیت بانک‌های مرکزی در کنترل تورم و موفقیت دولت‌ها در کنترل پاندمی گره خورده است.

بیت کوین 2

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 24 دقیقه عصر به وقت ایران روی 51 هزار و 229 دلار قرار داشت و تغییرات آن در 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 968 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 8.5 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین در 24 ساعت گذشته رشد کرده بود و روی 4 هزار و 416 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 524 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 12 درصد گزارش می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید