قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

واکنش قیمت طلای جهانی به احتمال توافق هسته‌ای

کدخبر: ۴۷۱۲۵۳
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران بازار طلای جهانی معتقدند توافق هسته‌ای ایران می‌تواند معادلات بازار انرژی را در دوران بازگشایی اقتصادی و گذار از پاندمی تغییر و قیمت طلای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.
واکنش قیمت طلای جهانی به احتمال توافق هسته‌ای

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی بعد از تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه، معاملات امروز را افزایشی آغاز کرد. قیمت طلا در هفته گذشته توانسته بود رقم‌هایی بالای 1845 دلار را به ثبت رساند که در دو ماه گذشته بی‌سابقه بود. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه در حوالی 1836 دلار قرار داشت. قیمت طلا در ساعت 12 و 11 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1840 دلار بود. مرز 1850 دلار در این مقاطع برای طلا مهم محسوب می‌شود و تحلیل‌گران معتقدند اگر قیمت طلا از این مرز عبور کند وارد فاز صعودی جدیدی خواهد شد.

نقش توافق احتمالی هسته‌ای ایران در آینده قیمت طلا

تحلیل‌گران بازار طلای جهانی مذاکرات هسته‌ای ایران را زیر نظر دارند و معتقدند حصول توافق، مادامی که ایران زندانی‌های سیاسی آمریکا را آزاد نکند، غیر محتمل است. گذشته از اینکه دادن این امتیاز برای ایران چقدر مهم است و آیا می‌تواند مانع توافق شود یا خیر، این مسئله که مذاکرات هسته‌ای ایران چه تاثیری بر روند قیمتی طلای جهانی خواهد داشت قابل توجه است. با بازگشایی اقتصاد جهانی و گذار از پاندمی تقاضا برای انرژی افزایش می‌یابد و ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین دارندگان منابع تجدیدناپذیر در بازی انرژی نقش مهمی خواهد داشت. قیمت طلا معمولا با شاخص دلار همبستگی منفی دارد و به تقویت یورو در مقابل دلار واکنش مثبت نشان می‌دهد. اینکه در شرایط تحریمی و غیر تحریمی ایران نفت خود را با چه قیمتی و کجا عرضه کند، در معادلات مربوط به بازگشایی اقتصاد و قدرت دلار و یورو در اقتصاد جهانی نقش بازی می‌کند و می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد. از طرف دیگر عدم حصول توافق نوعی عدم اطمینان به بازار القا می‌کند و واکنش قیمت طلا به عدم اطمینان معمولا مثبت است.

بیت کوین

قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 31 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 35 هزار و 21 دلار قرار داشت و تغییراتی منفی را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین حدود 663 میلیارد دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4.7 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته کاهش یافته بود و 2 هزار و 391 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 285 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 6.7 درصد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید