در جلسه مجازی طرح سوال از شهردار چه گذشت ؛

سرانجام طرح سوال از شهردار/طراحان سوال عقب نشینی کردند؟ +سند

کدخبر: ۳۸۸۵۶۸
اقتصادنیوز : طرح سوال از شهردار تهران با حضور نیمی از امضا کنندگان و به صورت جلسه ای مجازی برگزار شد و در حالی که هنوز برخی از طراحان به پاسخ های خود نرسیده اند رییس کمیسیون برنامه و بودجه در نامه ای به رییس شورا اعلام کرده پرسش کنندگان از پاسخ ها قانع شده اند .
سرانجام طرح سوال از شهردار/طراحان سوال عقب نشینی کردند؟ +سند

به گزارش خبرنگار  اقتصادنیوز ،برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به غیر قانونی بودن حکم سرپرستی برخی از مدیران شهری  به شهردار تهران تذکر داده و پس از بی نتیجه بودن این تذکرات طرح سوال از شهردار را به هیات رییسه شورای شهر تهران ارائه کردند .

 یکی از اعضایی که 3 بار نسبت به طولانی شدن فعالیت سرپرستان در شهرداری تدکر داد . حجت نظری بود . او اواسط دی ماه با اشاره به تذکری که بهمن سال گذشته نسبت به غیرقانونونی بودن حکم سرپرستی بیش از چهارماه، تذکر داده بود ،گفت: تیرماه سال جاری مجددا شهرداری را از این رویه غیرقانونی برحذر داشتم و آقای رسولی نیز طی تذکری جداگانه بر ضرورت انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکید کرده‌اند. بعلاوه ایشان در نامه‌ای عطف به یکی از تذکرات بنده، بر "لزوم رسیدگی به انتصاب غیرقانونی سرپرستان توسط شهردار تهران در صحن شورا" اذعان کردند و پاسخ شهرداری به اینجانب چیزی جز بیان کلیاتی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مقررات در این حوزه نبوده است و هیچ‌گاه گام‌های عملی و ملموس در اجرای مقررات برداشته نشد.

به گفته او  مطابق بند ۱ ماده ۱۱ دستورالعمل جامع انتصاب مدیران شهرداری تهران و تبصره ۳ ماده ۹ ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران، حداکثر مدت سرپرستی در یک سمت فارغ از تعداد سرپرستان، چهارماه است و مقتضی است شهردار تهران، مطابق "نص" صریح مقررات مذکور عمل کند.

نظری خطاب به شهردار تهران گفت :  چنانچه شهردار طی روزهای آینده، اقدامات مناسب در راستای اجرای مقررات فوق را انجام ندهد، به همراه همکارانم در جلسه بعدی صحن، طرح سوال از شهردار را به جریان خواهیم انداخت.

90

اما باز هم تذکر اعضای شورای شهر تهران بی پاسخ ماند و شهردار به جای تعیین تکلیف سرپرستان ،لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی را به شورا ارائه کرد .

برخی از اعضای شورای شهر نیز طرح سوال از شهردار را کلید زده و از هیات رییسه درخواست کردند شهردار در این خصوص در صحن شورا توضیح دهد .

از همان ابتدا حسن رسولی به دلیل ارسال لایحه ادغام دو معاونت از امضای خود عقب نشینی کرد و در گفتگو با رسانه ها طرح سوال را منتفی دانست اما برخی از اعضای شورای شهر همچنان بر موضوع سوال تاکید داشتند .

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران طرح سوال از شهردار را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده و این کمیسیون نیز در جلسه ای مجازی با حضور شهردار تذکر اعضا را مطرح کرد .

جلسه ای که برخی از سوال کنندگان امکان حضور در آن را نداشتند . حجت نظری با اشاره به جلسه مجازی که برای بررسی این موضوع تشکیل شد می گوید : برخی ازسوال کنندگان امکان حضور در این جلسه را نداشتند اما در حال رای زنی هستیم که جلسه ای حضوری در این رابطه تشکیل شود .

حسن رسولی نیز می گوید : برخی سوال کنندگان در جلسه حاضر نبودند و رییس کمیسیون باید در خصوص سرانجام سوال تصمیم گیری کند اما من به عنوان یکی از سوال کنندگان از پاسخ ها قانع شدم .

اما روز گذشته مرتضی الویری در نامه ای به رییس شورای شهر تهران اعلام کرد : اعضای امضا کننده از پاسخ های شهردار قانع شدند . در این جلسه حسن رسولی ،مجید فراهانی ،ناهید خداکرمی و محمد جواد حق شناس حضور داشتند .

از امضا کنندگان طرح سوال ،حجت نظری ،الهام فخاری ،آرش میلانی و حسن خلیل آبادی  در این جلسه مجازی حاضر نبودند و جلسه با نیمی از امضا کنندگان طرح سوال از شهردار به صورت مجازی برگزارشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید