معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

مساحت واحدهای مسکونی برای دریافت وام اجاره چقدر باید باشد؟

کدخبر: ۴۲۱۳۰۰
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تکذیب شایعه مربوط به اعطای ‌وام اجاره به واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۷۵ متر مربع، گفت: وام اجاره به هر متراژ خانه‌ای تعلق می‌گیرد.
مساحت واحدهای مسکونی برای دریافت وام اجاره چقدر باید باشد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، «محمود محمودزاده» صبح چهارشنبه درباره این ادعا که گفته می‌شود وام اجاره فقط به واحدهای مسکونی تا ۷۵ متر مربع تعلق می‌گیرد، به ایرنا، اظهار داشت: مساحت ملک، جزو ملاک و شروط اعطای وام اجاره به مستاجران نیست.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته نیز به مستاجران واجد شرایط بدون در نظر گرفتن شرط مساحت خانه وام اجاره تعلق گرفت و امسال نیز تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.

به گزارش ایرنا نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ نشان می‌دهد در مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی در ایران وجود دارد.

شمار واحدهای مسکونی کمتر از ۷۵ متر مساحت در کل کشور نیز به ۷ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۲۱ واحد مسکونی می‌رسد. تعداد واحدهای مسکونی بین ۵۰ تا ۷۵ متر نیز ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۷۱۱ واحد است.

اگر مبنای محاسبه واحدهای مسکونی کمتر از ۱۰۰ متر باشد، سهم واحدهایی که متراژ آنها کمتر از هشتاد متر است از کل واحدهای مسکونی موجود در کشور، به اندکی بیش از ۴۰ درصد می‌رسد.

شمار واحدهایی که بین ۷۶ تا ۸۰ متر مربع هستند، ۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ واحد اعلام شده است. سهم واحدهای مسکونی که متراژ آنها ۸۱ تا ۱۰۰ متر است ۲۵.۲ درصد و سهم واحدهایی که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مساحت دارند ۲۳.۳ درصد اعلام شده است.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است.  

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید