پیش بینی بازارها 11 آذر 1400

قیمت خودرو منتظر یک جرقه /سایه برجام در بازارها

کدخبر: ۴۵۸۷۰۰
اقتصادنیوز: بیشتر بازارها همچنان چشم انتظار نتایج مذاکرات برجامی وین هستند، به همین دلیل بیشتر بازارها در شرایط انتظار هستند.
قیمت خودرو منتظر یک جرقه /سایه برجام در بازارها

به گزارش اقتصادنیوز  ، بازار ارز روز گذشته با نوسان روزمره دنبال شد؛ بدین ترتیب قیمت دلار در محدوده 29.1 هزار تومان به کار خود پایان داد. البته گزارش های میدانی از بازار نشان میدهد که سود خرید ارز صرافی کماکان بالاست و همین سود بالا، خریداران را به دور زدن ابلاغیه بانک مرکزی ترغیب می‌کند. با این وصف بیشتر بازارها همچون بازار ارز به صورت لحظه ای در انتظار اخبار جدید از مذاکرات برجامی وین هستند.

بازار سهام | بورس فعلا فروشی است

بازار سهام با بازدهی منفی شاخص ها در طول یک هفته گذشته مواجه بود. روز چهارشنبه سمت عرضه سنگین تر شد و بازار یکسره قرمز پوش شد. فعلا خریداران در ورود به بازار مرددند و از همین ناحیه اقبال به فروش بیشتر شده است. هر چند که سیگنال های مثبت از بازار ارز، کامودیتی ها و مذاکرات برجامی وین میتواند رفتار بخشی از معامله گران بورس را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار خودرو |  منتظر یک جرقه

قیمت محصولات پرتیراژ دو خودروساز تغییری نکرد و این در حالی است که به دلیل انتظار برای نتایج مذاکرات وین و رفت و برگشت دلار، بازار در حالت انتظار منتظر جرقه تا مسیر دیگری را بپیماید. باید در این خصوص منتظر بود. امروز هم پیش بینی می شود بازار درصورت نتایج اولیه از مذاکرات وین و تغییر جهت دلار، شاهد تغییرات جدی باشد.

هر چند که بعید است در روز آخر هفته تغییری در بازار صورت گیرد. فعلا نتیجه ای از جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت خودرو منتشر نشده است.

بازار مسکن | مصوبه مهم شورای عالی مسکن

در دومین ماه پاییز رشد معاملات مسکن رشد 33.5درصدی را تجربه کرد و 10 منطقه تهران تعداد رشد معاملاتشان بیش از رشد میانگین معاملات در تهران بود. همچنین در ابتدای آذر هزینه وام مسکن به رکورد بی سابقه خود در تمام یکسال گذشته دست پیدا کرد. این هزینه که از طریق کشف قیمت در بازار اوراق تسهیلات بانک مسکن کشف می شود تحت تاثیر دادوستد در این بازار روندی صعودی را ثبت کرده و قیمت هر کدام از اوراق وارد کانال 80 هزار تومان شد.

در مهمترین رویداد هم محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: با مصوبه شورای عالی مسکن تغییرات جدیدی در دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن روی داد. در مجموع در این دو طرح که هم اکنون ادغام شدند بیش از ۳.۶ میلیون نفر در سامانه ثبت‌نام کردند. در دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن، متقاضیان در ۵۴۰ شهر امکان ثبت‌نام یافتند. با شرایط جدید ثبت‌نام و تسهیل در فرایند آن انتظار می رود که میزان مشارکت بالا برود. 

بازار ارز دیجیتال | همه در شرایط صعود به جز بیت کوین

برخلاف بیت کوین که در 24 ساعت گذشته نوسان قابل توجهی نداشته است ، اغلب آلت کوین های بزرگ بازار دستاوردهای چشمگیری را ترسیم کردند و رشد های خوبی را برای معامله گران رقم زدند. بیشتر آلت‌کوین های دارای ارزش دیروز در محدوده سبز بازار قرار داشتند. 

  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید