پیش بینی بازارها یکشنبه 3 بهمن 1400

زلزله در بازار رمز ارزها /اجاره مسکن بالاتر می‌رود؟

کدخبر: ۴۷۰۹۱۹
اقتصادنیوز: بازارها فعلا به نتایج مذاکرات وین دوخته اند اما به نظر میرسد همچنان گمانه زنی ها از روند مذاکرات، تغییرات قیمتی را در سطحی معینی نگه داشته است.
زلزله در بازار رمز ارزها /اجاره مسکن بالاتر می‌رود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، با گمانه زنی ها بر سر مذاکرات برجامی وین، حساسیت ها بالا رفته و البته معامله گران منتظرند ببیند در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا قبل از اولتیماتوم زمانی امریکا (12 بهمن) توافقی حاصل خواهد شد یا اینکه باید همچنان منتظر  باقی ماند.

بازار ارز و سکه | معامله گران دلار و سکه منتظرند

در بازار ارز  و سکه قیمت دلار و سکه در نوسان محدودی دنبال می شوند و دلار در همان کانال 27 هزار تومان قرار دارد. سکه هم درکانال قبلی معامله می شود. معاملات دلار و سکه متاثر از اخبار مربوط به پیشنهاد توافق موقت در مذاکرات هسته ای و پیشنهاد امریکا به ایران در یک سیکل نزولی دنبال شد اما معاملات در بازار ارز همچنان در موقعیت انتظار به سر می برد. معامله گران چرا برای توافق احتمالی و چه برای به توافق نرسیدن سناریوهای مختلفی را برآورد کرده اند که قیمت دلار در هر دو سناریو محدوده های متفاوتی را از کانال 25 هزار تومان تا 30 هزار تومان در بر می گیرد.

بازار سهام | عرضه ها بورس را نزولی میکند

در بازار سهام اگرچه شاخص کل بورس صعودی باقی ماند اما میل و انگیزه اندَکِ خریداران باعث شده معاملات بازار پایدار نباشد و این در حالی است که بازار در سمت عرضه همچنان پُرتوان است. شاخص های عملکردی بازار سهام در روز یکشنبه همچنان به نفع فروشندگان است و با این وصف باتداوم خروجی پول حقیقی ها و پایین بودن ارزش معاملات خُرد سهام، شاخص حرکت رو به جلوی پایداری نخواهد داشت.  

بازار خودرو | قیمت خودرو تغییری نکرد

در بازار خودرو قیمت پرتیراژ خودروسازان تغییری نکرد و معامله گران همچنان در شرایط بدون خریدار و فروشنده، معاملات را از سر می گیرند. در بازار خودرو، قیمت ها روندی ثابت را طی کرد و این در حالی است که قیمت خودرو در یک نوسان محدود دنبال می شود. به نظر می رسد بازار روز یکشنبه در همان نوسان محدود دنبال شود.

بازار مسکن | اجاره ها بالاتر می رود؟

نرخ سود وام مسکن همچنان در سطوح بالایی قرار داشته و نرخ سود بین بانکی سیر نزولی خود را ادامه داده است. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط اجاره بهای هر متر مربع مسکن در تهران در آذر ماه امسال ۸۴ هزار تومان است که به این معنی است مستأجر یک واحد ۵۰ متری در پایتخت باید ماهانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک واحد ۱۰۰ متری ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره بها پرداخت کند. در تازه ترین رویداد هم، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفته است: با تاکید رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، حل مساله مسکن مهر و تعیین‌تکلیف آن در دستور کار است

بازار ارز دیجیتال | زلزله در ارز دیجیتال

پیتر شیف، منتقد پر سر و صدای بیت کوین و مدیرعامل شرکت یورو پسیفیک کپیتال (Euro Pacific Capital) همزمان با افت ارز دیجیتال برتر بازار به زیر سطح ۳۴,۰۰۰ دلاری، در توییت اخیر خود درباره امکان سقوط ناگهانی بیت کوین هشدار داد. زلزله شکل گرفته در بازار ارزهای دیجیتال حالا علاوه بر اینکه قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده، قیمت سایر رمز ارزها همچون اتریوم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید