رصد بازار ملک در خیابان خلوت پایتخت؛

قیمت آپارتمان درخیابان مصدق چند؟ +جدول

کدخبر: ۵۱۵۹۷۹
اقتصادنیوز: خیابان مصدق، یکی از خیابان های خلوت و کم رفت و آمد در خیابان میرداماد تهران است، خانه هایی که دراین محله که پیش از این به خیابان نفت شناخته می‌شد برای فروش پیشنهاد شده در محدود قیمتی متری 75 میلیون تا 125 میلیون تومان است .
قیمت آپارتمان درخیابان مصدق چند؟ +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، از اسفند سال 96 که خیابان نفت به نام مصدق درآمد تا به امروز بیش از 4 سال گذشته است . از شورای دوم تا پنجم زمان برد تا نام گذاری خیابانی به نام مصدق در تهران در صحن علنی شورا مطرح شود . خواستی که رسانه ها هر مرداد و هر اسفند از اعضای شورای شهر داشتند اما همیشه بی نتیجه مانده بود .

آن زمان  معصومه آباد، رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر وقت درپاسخ به پیگیری رسانه ها گفته بود: نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق شرایط طرح در کمیته نامگذاری را ندارند چرا که آرا و افکار ایشان مورد تایید مقامات رسمی ایران نیست. مهدی چمران، رییس شورای شهر هم آب پاکی را بر روی دست رسانه ها ریخته و اعلاک کرده بود که تعیین تکلیف در مورد نامگذاری چنین خیابانی فقط مربوط به شورا نمی شود.

اما سرانجام 22 اسفند ماه سال 96 شورای شهر ششم خیابان نفت شمالی را به نام مصدق تغییر داد، خیابانی  خلوت و کم رفت و آمد .

خیابان+مصدق

احمد مسجد‌جامعی آن زمان درباره نامگذاری یک مکان به نام مصدق  گفته بود، این تغییر نامگذاری تبدیل به یک خواست عمومی شده بود و همیشه در حد پیشنهاد در شورا مطرح می‌شد و در هیچ دوره‌ای هم منتج به تهیه طرح نشد. اما در دوره پنجم از شورا این پیشنهاد به طور جدی مطرح و بررسی شد.

به هر حال آقای مصدق شخصیتی شناخته شده و از تبار مشخص است. خانواده مصدق در تهران قدیم نقش اجتماعی موثری داشته‌اند و خوشنام بوده‌اند. چنان که بیمارستان نجمیه متعلق به مادر مصدق است. مصدق هم در این بیمارستان مدیریت‌هایی داشته و دکتر فاطمی هم در همین مکان بستری بوده است.

یک مسجد و خانه تاریخی هم از این خاندان به جا مانده است؛ که اگر این خانه متعلق به فرد دیگری بود شاید تا الان اهتمام بیشتری برای خریداری آن اتفاق افتاده بود.از سوی دیگر نقش مصدق در کنار مرحوم مدرس در زمان حضور در مجلس شورای ملی قابل تقدیر است. به جز این، نقش موثر و محوری آقای مصدق در ملی شدن صنعت نفت قابل چشم‌پوشی نیست.

کار مهمی بوده که آغاز یک راه جدید برای کشور بود و زمانی که مهندس بازرگان به عنوان مسوول هیات رفت تا صنعت نفت را تحویل بگیرد خودش یک اتفاق پیچیده و مهم بود و سرانجام پرچم ایران بر فراز صنایع نفت برافراشته شد. مجموع این خدمت و ویژگی‌ها نشان می‌دهد که نام‌گذاری یک خیابان به نام مصدق اهمیت دارد.  

هرچند که مدت ها از نام گذاری این خیابان به نام مصدق می گذرد اما هنوز این خیابان به نام نفت معروف است . دست کم در سایت های فروش آنلاین مسکن تاکید براستفاده از نام قدیم این خیابان است.  

بررسی فایل های فروش آپارتمان در خیابان مصدق نشان می دهد که تعداد آپارتمان های نوساز که برای فروش گذاشته شده نسبت به آپارتمان های قدیمی بیشتر است .

متوسط قیمت در این محله براساس نرخ پیشنهادی برای فروش متری 86 میلیون تومان است و قیمت های پیشنهادی از متری 75 میلیون تومان آغاز و تا 101 میلیون تومان هم می رسد . اما در میان قیمت های پیشنهادی نوسازها قیمت متری 125 میلیون تومان هم بسیار دیده می‌شود .

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا(سال)

قیمت کل(تومان)

مصدق

128

18

8میلیارد و 900میلیون

مصدق

110

13

8میلیارد و 250میلیون

مصدق

180

17

13میلیارد و 500میلیون

مصدق

142

26

8 میلیارد و 600میلیون

مصدق

125

24

9 میلیارد و 200میلیون

مصدق

108

13

6 میلیارد و 980 میلیون

مصدق

100

نوساز

10میلیارد و 800میلیون

مصدق

150

26

11میلیارد و 500میلیون

مصدق

221

20

15 میلیارد

مصدق

155

30

12 میلیارد و 500میلیون

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید