تهران به سمت شهر دارا و ندارها رفته است /کاهش 100 درصدی پرونده های تخلفات ساختمانی در تهران / تعطیلی تمام ساخت و سازهای بنیاد تعاون در شهر تهران / دلیل تاخیر در صدور پروانه ساخت پلاسکو

کدخبر: ۳۶۳۰۳۶
اقتصادنیوز : معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت : شهر تهران به شهر داراها و ندارها تبدیل شده است و پروژه های کوچک مقیاس برای برهم زدن این روند ناخوشایند است .
 تهران به سمت شهر دارا و ندارها رفته است  /کاهش 100 درصدی   پرونده های تخلفات ساختمانی در تهران  / تعطیلی تمام ساخت و سازهای بنیاد تعاون در شهر تهران / دلیل تاخیر در صدور پروانه ساخت پلاسکو

به گزارش اقتصادنیوز ،عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری مجازی با اشاره به این که متوسط عمر حضور افراد در محلات سه سال است گفت : یکی از دلایل چالش های و کیفیت زندگی در محلات همین کاهش حس تعلق به محل زندگی است . 

وی ادامه داد : قطبی شدن در تهران در حال پیشرفت است و تهران به شهر  فقرا و دارها تبدیل شده است ،یعنی تهران به شهر داراها و ندارها تبدیل شده  است و این روند روند ناخوشایندی است . دلیل این موضوع سوداگری درحوزه  مسکن و زمین است که پروژه های کوچک مقیاس در محلات برای اصلاح این روند ناخوشایند است . 

معاون شهردار تهران گفت : زمانی می توانیم بگوییم  شهرفروشی متوقف شده است که بتوانیم همه امتیازهایی که به یک پلاک داده می شود کلیه حق و حقوق شهر را بگیریم و این حق و حقوق عوارض اندکی نیست که گرفته می شود . 

وی با اشاره به گودهای پرخطر شهر تهران گفت : گودهای پرخطر و گودهای و متروکه شهر تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند . 

گلپایگانی با اشاره به تدوین لایحه ساماندهی گودهای پایتخت گفت : با هماهنگی اداره حقوقی و اعضای شورای شهر تهران برای گوهای موجود تصمیم های جدی گرفته شده است ،این گودها یا باخاک پر می شود و یا سازه ای که دردر حد تثبیت گود باشد . 

وی ادامه داد : در این لایحه بازده زمانی مشخصی برای مالک برای ایمن سازی گودها مشخص شده است و اگر مالک کاری نکند با ضمانت نامه بانکی که شهرداری از مالک می گیرد این ایمن سازی انجام می شود . 

معاون شهردار تهران هشدار داد : شهرداری تهران تحمل تداوم این وضعیت را ندارد با تک تک مالکان گودهای بلاتکلیف مکاتبه می شود در یک برنامه ریزی دقیق تا پایان سال این گودهای تعیین تکلیف می شود  و همسایه های این گودهای بلاتکلیف نباید تا این اندازه  استرس و نگرانی داشته باشند . 

معاون شهردار تهران گفت : پرونده های تخلفات ساختمانی به  ماده 100 نصف شده است و رویکرد مراقبت و برخورد جدی با تخلفات ساختمانی جواب داده است . 

گلپایگانی در پاسخ به پرسشی درخصوص شفافیت در معاونت شهرسازی گفت : تمامی قرار دادهای این معاونت درسامانه شفافیت بارگذاری شده است . 

معاون شهردار تهران در ساختمان های رها شده است در شهر تهران گفت : بحث ساختمان های رها شده محدودیت های قانونی وجود دارد و این قوانین  به صورت شفاف و مشخص امکان ورود شهرداری را نمی دهد و تنها قانون 110 قانون شهرسازی تنها اجازه داده می شود که ساختمانهای متروکه ای که خطر آفرین است یک دیوار برای ایمن سازی   ساخت شود که سال گذشته اصلاح قوانین را در این حوزه از طریق شورای عالی استانها دنبال می کردیم . 

گلپایگانی با اشاره به فریز کردن برخی از فضاهای شهری گفت : این نگاه فریز کردن باعث متروکه پروری می شود ،مگر این فضاها بند ناف هستند که فیز کردن آن بعدها به کار ما بیاید . 

او درخصوص 06 هم توضیح داد گفت : با ارتش درحال گفتگو و رای زنی هستیم و پروژه ای که در این زمین توسط ارتش انجام می شود هم پروژه بزرگی است کارها در حال انجام است .

معاون شهردار تهران درخصوص تاخیر در صدور پروانه ساخت پلاسکو گفت : مشکلات در این حوزه از جنس مالی است و در این رابطه مشکلی درخصوص فنی و ایمنی ساخت و ساز نداریم . 

گلپایگانی در خصوص کاهش پروانه های ساختمانی گفت : میزان کارگاه های فعال ساختمانی در شهر تهران تفاوتی با دو سال گذشته نکرده است اما پروانه های  ساختمانی کاهش پیدا کرده که نشان می دهد پروانه های ساختمانی که در گذشته گرفته شده اند فعال شده اند .  

وی با اشاره به میزان تحقق درآمد حوزه شهرسای گفت : با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه کسب درآمد اقداماتی انجام شده که در پاییز نتیجه آن را خواهیم دید اما بر اساس آخرین گزارش ها 85 درصد از درآمدهای  پیش بینی شده در حوزه شهرسازی محقق شده است .

معاون شهرسازی درخصوص ساختمان نمای شیشه ای بیمارستان امام خمینی گفت :  شروع ساخت این پروژه قبل از آغاز این دوره از مدیریت شهری بوده و بدون پروانه آغاز به ساخت کرده است و عملا در عمل انجام شده قرار گرفته ایم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید