به زودی استفاده ازvpn جرم می شود

کدخبر: ۱۰۰۲۲۳
استفاده از vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.
به زودی استفاده ازvpn جرم می شود
به گزارش اقتصاد روز به نقل از خبرآنلاین، رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی یکی از اولویت‌های پلیس سایبری کشور در سال 93 است در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn توضیح داد و گفت: vpn باعث بالا رفتن هزینه کشف جرم برای پلیس فتا شده است.

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس سایبری کشور در خصوص آخرین وضعیت جرم انگاری vpn گفت: ابتدا به کلیه کاربران کشورمان توصیه می کنیم که از وی پی ان استفاده نکنند زیرا تمام اطلاعات آنها در اختیار مالک اصلی سرور وی پی ان قرار می‌گیرد و این آسیب جدی است؛ در این خصوص می توان گفت یکی از درآمدهای عمده مجرمان، فروش وی پی ان و اطلاعات کاربران است، اطلاعاتی که با استفاده از روش های Data mining تحلیل می‌شود اطلاعاتی که شاید مالک اطلاعات هم از جزئیات و بعضاً اهمیت آن بی اطلاع باشد.

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: پنهان ماندن هویت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران سالم در دنیا است که البته راه‌های زیادی برای شناسایی مجرمان وجود دارد ولی بعضاً دارای هزینه و نیازمند زمان است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: همانطور که اکثر کاربران فضای سایبر می دانند زمانی‌که مجرمان از vpn یا ip changer استفاده می‌کنند هم هزینه کشف جرم را برای پلیس بسیار بالا می‌برند و هم قدرت ریسک مجرمان افزایش پیدا می‌کند بنابراین برای اینکه این دو مقوله کنترل شود لایحه جرم انگاری تولید و خرید و فروش و استفاده از vpn در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق و همه جانبه است.

او گفت: قوه مقننه به زودی بحث vpn را جرم‌انگاری کند تا دغدغه بسیاری از خانواده‌ها برای جلوگیری از تهدیدات متصور برای فرزندان، نوجوان و جوانان‌شان رفع شود و قدرت ریسک مجرمان در ارتکاب جرایم به شدت کاهش یابد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید