عرضه نسخه ارزان قیمت ویندوز 8.1 به همراه Bing

کدخبر: ۱۰۰۶۴۵
هدف از عرضه نسخه ارزان قیمت ویندوز 8.1 به همراه Bing گسترش ویندوز از طریق همراه ساختن آن با ابزارهای ارزان قیمت است.
عرضه  نسخه  ارزان قیمت ویندوز 8.1 به  همراه Bing

به گزارش اقتصاد روز به نقل از زومیت، مایکروسافت اعلام کرده است که هدف از عرضه نسخه ارزان‌قیمت ویندوز 8.1 به همراه Bing در اختیار گذاشتن فرصتی برای تولیدکنندگان سخت‌افزار برای عرضه محصولات ویندوزی ارزان‌قیمت به بازار است. اولین نسخه از این ابزارها در ماه آتی میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه Computex در تایپه به همراه ویندوز مذکور معرفی خواهد شد.

اما تفاوت نسخه اصلی ویندوز 8.1 با نسخه ارزان‌قیمت چیست؟ ویندوز 8.1 با Bing دقیقاً شبیه به ویندوز 8.1 است و از آخرین به‌روزرسانی منتشر شده برای این سیستم‌عامل نیز بهره می‌برد. تفاوت اصلی این ویندوز استفاده از سرویس جست‌وجوی Bing به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در اینترنت اکسپلورر است. هر چند کاربران می‌توانند این گزینه را به دلخواه خود تغییر دهند، اما تولیدکنندگان ابزارها چنین امکانی را در دست ندارند.

نکته دیگر در مورد این نسخه، عدم فروش آن به‌صورت جداگانه است و کاربران تنها می‌توانند از طریق خرید ابزارهای مجهز به این نسخه به آن دسترسی داشته باشند. برخی از ابزارهای مجهز به این نسخه که می‌توان برای نمونه به تبلت‌ها اشاره کرد، همراه با مجموعه نرم‌افزاری آفیس روانه بازار خواهند شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه آفیس 2013 یا اشتراک یک‌ساله آفیس 365 خواهد بود.

این سیاست بخشی از استراتژی مایکروسافت برای به زیر کشیدن اندروید است. مایکروسافت به درک کاملی از فاکتورهای حیاتی در چرخه تولید یک محصول پرفروش رسیده است. تولیدکنندگان خواستار نرم‌افزار ارزان‌قیمت هستند که با دسترسی به آن ابزارهای بیشتری را تولید و به فروش می‌رسانند. موجه‌ترین دلیل برای توسعه اپلیکیشن برای اکوسیستم‌ها توسط برنامه‌نویسان، تعداد ابزارهای موجود است. کاربران نیز به سراغ اکوسیستم‌هایی می‌روند که دارای مخازن اپلیکیشنی پروپیمانی باشند.

هنوز اطلاعاتی در مورد جزییات این نسخه از سیستم‌عامل منتشر نشده است. مایکروسافت اطلاعاتی را در مورد قیمت این نسخه و نحوه تعامل با تولیدکنندگان در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. یقیناً این نسخه به میدانی برای عرضه انواع مختلف اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها برای کاربران در بستر Bing خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید