سرمایه گذاران جهانی چشم به توافق ها دارند

دو متغیر ناشناس در بازارها/اونس آماده صعود؟

کدخبر: ۳۵۵۸۶۷
با بسته شدن بازار نیویورک و اتمام هفته بازار، قیمت اونس برروی 1944 ثبت شد. پیشنهاد های فنی برای هفته و ماه آینده توصیه به خرید دارند.
دو متغیر ناشناس در بازارها/اونس آماده صعود؟

به گزارش اقتصادنیوز، طلا پس از سقوط 200 دلاری، در نهایت حدود 100 دلار افزایش یافت، اما آینده قیمت طلا به کجا می­ رود؟

اونس صعود می کند؟

دانیال پاویلونیس کارگزار ارشد کالاهای "آر جی او فیوچرز" گفت: «روند طلا صعودی به ­نظر می­رسد و یکی از نشانه‌های مهم آن بازگشت علاقه شدید به خرید و فروش آن در این هفته بوده است.  با اتمام هفته شاهد جهش قیمت در ابعاد مناسب بوده ایم. هفته آینده، ما شروع به دیدن برخی از نوسانات خواهیم کرد که در نهایت موجب صعود قیمت اونس خواهد شد.»

او در ادامه می گوید؛ «اگر در یک حرکت بزرگ صعودی قرار داشته باشیم ، فروش ­های بسیار بزرگی را مشاهده خواهیم کرد که به دنباله آن بازگشت به بالا است.»

قیمت طلا/ دموکرات های امریکا

مذاکرات مالی ایالات متحده و تنش آمریکا و چین

مذاکرات مالی کاخ سفید و کنگره برای بسته محرک مالی و تنش تجاری بین چین و آمریکا  بزرگترین متغیر­های ناشناخته برای هفته آینده بازار ها هستند که سرمایه گذاران به آن توجه خواهند کردبسته مالی کمکی ایالات متحده  هنوز   به تصویب نرسیده است، مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین  هم قرار است که مجدداً آغاز می شوند و می توانند نوسانات اساسی را ایجاد کنند.

مذاکرات کاخ سفید و کنگره

هفته گذشته دونالد ترامپ پس از شکست مذاکرات با دموکرات های کنگره، دموکرات­ها را به دلیل نگه داشتن محرک مالی کووید-19 سرزنش کرد.

قیمت طلا/ دموکرات های امریکا

 

مجلس سنا تحت کنترل جمهوری­خواه­ان و مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات­ها اکنون در یک تعطیلی غیررسمی قرار دارند اما در صورت بروز توافق اعضای حزب را می توان فراخواند. به گفته فیلیپ استریپل از بو لاین فیوچرز، اگر توافقی صورت گیرد قیمت دلار رو به کاهش و طلا رو به افزایش خواهند گذاشت و البته اگر توافقی صورت گیرد احتمالا باید شاهد افزایش تورم باشیم.از نگاه تحلیل گران تورم یکی از عوامل فشار به بازار طلا است.

اژدها و عقاب صلح می کنند؟

چین و آمریکا قرار است با هدف پیگیری صلح تجاری مذاکرات را از سر بگیرند.جورج ژرو ، مدیر عامل آر بی سی ولف منجمنت در این باره اعتقاد دارد: «مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین برای هفته آینده مهم است ، زیرا معامله گران منتظر هستند تا برخی از سر فصل های توافق ها  را قبل از انجام این کار ببینند.»

این سر فصل از آن جهت برای بازار مهم است که هم آینده صلح تجاری را نشان می دهد و هم می تواند نشان دهد دو قدرت اقتصادی در چه حوزه هایی تفاهم کردند.طبیعتا تفاهم در آن حوزه ها می تواند خبری خوبی برای سرمایه گذاران ان و خبر بدی برای سرمایه گذاران در بازارهای پناهگاهی باشد.

با این حال ، روز جمعه رویترز گزارش داد که جلسه بررسی معاملات تجاری ایالات متحده و چین که قبلا برای امروز تعیین شده بود به دلیل مسائل زمان بندی به تعویق افتاده است. تا کنون ، چین  در واردات کالا از ایالات متحده طبق  هدف گذاری سال اول عمل نکرده و از تعهدات خود عقب مانده است. اگر این مذاکرات بی نتیجه بماند راه برای بازگشت دوباره طلا به بالای 2000 دلار هموار میشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید