همزمان با سخنرانی رئیس فدرال رزرو رخ داد

طوفان جکسون هول در بازار طلا؛ وقت خرید است؟

کدخبر: ۳۵۸۱۶۱
سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو یک سیگنال مشخص به بازارها صادر کرد: افزایش انتظارات تورمی.
طوفان جکسون هول در بازار طلا؛ وقت خرید است؟

به گزارش اقتصادنیوز، پاول در جکسون هول اعلام کرد که هدف تورمی روی «میانگین» 2 درصد تنظیم خواهد شد. در حالیکه در گذشته هدف تورمی 2 درصد بوده است. 

او صراحتا گفت: در سالیان گذشته تمرکز کمیته عملیات بازار باز FOMC بر روی تورم و شدت و ضعف آن که بوده است و قرار است تغییراتی در مبنای چشم اندازمان اعلام کنیم.

UyrfTwqtza3B
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو

پاول البته تاکید کرد که اگر تورم از سطح «میانگین ۲٪» فراتر رود ، کمیته FOMC جهت تغییرات در سیاستهای مالی تردید نخواهند داشت. به گفته رئیس فدرال رزرو، سیاستگذار پولی آمریکا قصد دارد دوره تورم ضعیف را با تورمی بالای ۲٪ برای مدتی جبران کند. پاول ادامه داد: ما با رشد تورم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و‌ حتی امیدوار به تقویت بازار کار از این طریق هم هستیم.

واکنش طلا به سخنان پاول

اونس طلا در دقایل اولیه فورا از سخنان پاول استقبال کرد. در عرض 30 دقیقه، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی از 1940 دلار تا بالای 1970 دلار جهش کرد. با این حال، پس از این جهش‌ ناگهانی، بازار به شدت نوسانی شد. طلا پس از لمس سطح 1974 دلاری، بار دیگر مسیر را برگشت و به کانال 1940 دلار سقوط کرد؛ یعنی بازگشت به سطح مقاومتی که با قدرت شکسته بود. طلا در دقایق اخیر حتی به کف کانال 1900 دلار نیز برخورد کرد؛ به نظر می‌آید شاخص خانه‌های در معرض فروش در آمریکا، در این کاهش نقش داشته است. پیش‌بینی از این شاخص، کاهش 2.5 درصدی نسبت به دوره پیشین بود، با اینحال آمار منتشر شده حکایت از افزایش 5.9 درصدی در ماه ژوئن داشت، یعنی تقاضای مسکن در آمریکا رشد یافت. شاخص خانه‌های در معرض فروش در ماه پیشین، به میزان 15.8 درصد افت کرده بود. این مسئله به همراه هیجانات بازار موجب شد تا تندباد افزایشی با طوفان کاهشی همراه شود.البته پاول در پاسخ به سوالات در نشست جکسون هول، تاکید کرد که افزایش میانگین تورم برای دوره بلندمدت نخواهد بود و این گفته نیز بر تغییر روند طلا اثرگذار بود. 

پیش‌بینی تکنیکال از روند ساعت‌های پیشرو تا حدودی خنثی است و بازار را غبارآلود نشان می‌دهد. با این حال افزایش انتظارات تورمی، به معنی ورود سرمایه جدید به پناهگاه امن حداقل در کوتاه‌مدت است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید