بایدن:

ایران، روسیه و چین هزینه دخالت در انتخابات آمریکا را پراخت خواهندکرد

کدخبر: ۳۶۸۹۲۰
اقتصادنیوز: در بخشی از آخرین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن، این دو نامزد درباره دخالت کشورهای دیگردر انتخابات سخن گفتند.
ایران، روسیه و چین هزینه دخالت در انتخابات آمریکا را پراخت خواهندکرد

به گزارش اقتصادنیوز مجری در پرسش خود مدعی شد: ​موضوع بعدی درباره امنیت ملی بود که این سوال مطرح شد که مقامات ارشد اطلاعاتی گفتند که روسیه و ایران در حال دخالت در انتخابات هستند، ایران پیام های ارعاب کننده در فلوریدا به رای دهندگان می فرستد، اقدام شما چه خواهد بود؟

بایدن گفت: من روشن کرده ام که هر کشوری در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای آن را خواهد پرداخت. در این انتخابات روسیه و چین دست داشته است و اکنون فهمیدیم که ایران هم دخالت داشته است. مداخله در حاکمیت ملی هزینه دارد و باید آن را بپردازند.

وی افزود: مطمئن نیستیم هیچ چیزی در این موضوع با پوتین صحبت کرده باشد، نمی دانم به ایرانی ها هم چیزی گفته است یا خیر اما درباره ایران علنی تر صحبت می‌کند.

بایدن ادامه داد: ما در وضعیتی قرار داریم که کشورهای خارجی می‌خواهند در انتخابات ما دخالت کنند. مشاور امنیت ملی ترامپ گفت اتفاقی که با رودی جولیانی می‌افتد این است که همچون مهره شطرنج روسیه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها می خواهند مطمئن شوند که من رئیس جمهوری نشوم، نمی دانم چرا این رئیس جمهوری نمی خواهد با پوتین مقابله کند در حالیکه پوتین برای سربازان آمریکایی جایزه می گذارد و می خواهد ناتو را بی ثبات کند.

در مقابل ترامپ به این سوال اینگونه پاسخ داد که ۳.۵ میلیون دلار از شهردار مسکو پول گرفت. باید توضیح دهید که چرا چنین پولی دریافت کردید.

وی افزود: جان راتکلیف به من گفت روسیه و ایران می خواهند تو ببازی. هیچ کسی مثل من با روسیه برخورد نکرد. در حالیکه جو بایدن داشت ملافه و بالشت می‌فروخت من با تانک مقابله می‌کردم. روسیه به اوکراین رفتند و شما و اوباما آن را به روسیه تقدیم کردید.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: پیام های ایمیلی که نشان می دهد چه پولی دریافت کردید، آن موقع شما معاون رئیس جمهوری بودید و باید به مردم آمریکا توضیح دهید.

در مقابل بایدن گفت: من حتی یک سنت از منبع خارجی دریافت نکردم، اما شنیدیم که این رئیس جمهوری ۵۰ برابر اینجا به چین مالیات می دهد و در چین یک حساب مخفی دارد.

وی افزود: من ۲۲ سال اوراق مالیاتی خود را منتشر کردم، او حتی یکسال از این مالیات را منتشر نکرد، چه چیزی را پنهان می‌کنید، کشورهای خارجی به شما خیلی پول می‌دهند، روسیه وچین خیلی پول به شما می‌دهند، هتل ها و کسب و کارها در تمام کشورها، چین در حال ساخت جاده‌ای برای زمین گلف شما است چرا این اوراق را منتشر نمی کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید