خودروی ترکیه‌ای در راه بازار ایران +عکس

کدخبر: ۳۱۶۳۱۱
اقتصاد نیوز:خودروی ملی ترکیه در آینده نزدیک معرفی می شود. بر اساس اطلاعات جدید، با یک خودروی شاسی بلند برقی روبه‌رو می شویم که وظیفه طراحی آن بر عهده پینینفارینا بوده است.
خودروی ترکیه‌ای در راه بازار ایران +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، ترکیه به دنبال رونمایی از اولین خودروی ملی خود است. بر اساس اطلاعات جدید، این خودرو با همکاری استودیوی مطرح پینینفارینا طراحی شده است. در سال های اخیر ترکیه تلاش زیادی برای توسعه این محصول انجام داده و انتظار می رود در چند روز آینده نمونه اولیه آن در معرض دید عموم قرار بگیرد. این خودرو توسط رجب طیب اردوغان رونمایی می شود. علاوه بر این موضوع، اردوغان اولین نفری خواهد بود که با آن رانندگی می کند.

turkeys-first-home-grown-car-electric-suv-pininfarina-750x398

وظیفه تولید این محصول بر عهده گروه Automobile Joint Venture خواهد بود که شامل 5 شرکت صنعتی بزرگ ترکیه می شود. در حال حاضر نام این خودرو مشخص نشده؛ با این حال گفته شده یک شاسی بلند تمام الکتریکی است. این خودرو توسط شارژر معمولی برای شارژ کامل به 10 ساعت زمان نیاز دارد که البته با فناوری شارژ سریع، این مدت به 30 دقیقه کاهش پیدا می کند.

مدیر اجرایی Automobile Joint Venture، آقای Gürcan Karakaş اعلام کرده در این خودرو از سیستم ناوبری بومی استفاده می شود. او اعلام کرده است:ما در حال کار روی سیستمی هستیم که نیاز به دستگاه های ناوبری در خودرو را از بین می برد. این سیستم که از فناوری تصویربرداری و واقعیت افزوده استفاده می کند، در حال حاضر تکمیل نشده است. در صورتی که برنامه زمانی ما تغییری نکند، شاهد استفاده از آن در اولین خودروی SUV خود خواهیم بود.

تولید انبوه اولین خودروی ملی ترکیه در سال 2021 شروع می شود و انتظار می رود در سال 2022، این خودرو در اختیار خریداران قرار بگیرد. این کمپانی قصد دارد تا سال 2030، 5 خودرو تولید کند. لازم به ذکر است؛ تصاویر موجود در این مطلب مربوط به خودروی مفهومی تمام الکتریکی پینینفارینا  K350 بوده و ارتباطی با خودروی ملی ترکیه ندارد.

به نظر می رسد ترکیه نیز راه ایران را در پیش گرفته و به دنبال تولید خودروی ملی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی شرکت های مطرج مانند رنو در این کشور کارخانه دارند و احتمالا در آینده نزدیک نیز فولکس واگن در این کشور کارخانه تاسیس می کند. با توجه به این موضوع، احتمالا شاهد انحصار به بهانه حمایت از تولید ملی نباشیم!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید