سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار کرونا در ایران| کاهش قابل‌توجه قربانیان/ شمار مبتلایان روزانه بالای ۲۰۰۰نفر باقی‌ماند

کدخبر: ۳۳۹۰۹۲
اقتصادنیوز؛ بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، شمار مبتلایان روزانه به‌رغم کاهش بالای 2هزار تن باقی‌ماند اما تعداد قربانیان در ۲۴ ساعت گذشته نیز با ریزش چشمگیر به 34 تن رسیده است.
آخرین آمار کرونا در ایران| کاهش قابل‌توجه قربانیان/ شمار مبتلایان روزانه بالای ۲۰۰۰نفر باقی‌ماند

به گزارش اقتصادنیوز؛ کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گزارش انتخاب, جهانپور گفت: از بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسید.

وی همچنین افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید