آخرین خبر وزیر بهداشت از واکسن کرونای ایرانی؛ تست انسانی پاس شد!/سبدمان را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته‌ایم

کدخبر: ۳۵۵۴۵۴
اقتصادنیوز: سعید نمکی خبری تازه از روندتهیه واکسن کرونا در ایران ارائه کرد.
آخرین خبر وزیر بهداشت از واکسن کرونای ایرانی؛ تست انسانی پاس شد!/سبدمان را در صف خرید واکسن کرونا گذاشته‌ایم

 به گزارش اقتصادنیوز وزیر بهداشت در ویدئو کنفرانس گفت: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.گفت: چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد. از واکسن کرونا در دنیا حرف‌های زیادی مطرح شده است، اما این ویروس پیچیده است و مشابه آن را ندیده‌ایم و واکسن آن نیز دارای پیچیدگی است.

نمکی افزود: با موسسه رازی، انستیتو پاستور و شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان شروع به ساخت واکسن کرده‌ایم. چند مورد از واکسن‌های کرونای ایرانی تست‌های انسانی را پاس کرده‌اند و عن‌قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

او تاکید کرد: اما میزان ایمنی‌زایی واکسن مشخص نیست و تا زمان تولید واکسن توصیه می‌کنیم که مردم اصول بهداشتی استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت اصول و شیوه‌ نامه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا، درباره واکسن این بیماری نیز گفت: همپای حرکت داخلی و ملی، برای خرید واکسن در مجمعی که در سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده، شرکت می‌کنیم و سبد خودمان را در صف خرید هم گذاشتیم تا اگر جایی در دنیا زودتر توانست واکسن را عرضه کند، آن را برای شهروندان‌مان خریداری کنیم.

نمکی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت یک میلیارد یورویی که قرار بود در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: ۳۰ درصد اولیه از این یک میلیارد یورو را دریافت کرده‌ایم که بخشی از آن در حوزه کاهش درآمد بیمارستان‌ها به دلیل کرونا صرف شد و بخشی هم برای دارو و تجهیزات پزشکی صرف شده است. همچنین بخش عمده‌ای از آن در راستای تامین اکسیژن برای مراکز درمانی صرف شده است. همچنین بخشی هم برای توسعه زیرساخت‌هایی مانند تخت آی سی یو و... صرف می‌شود. دریافتی جدیدی هم از این اعتبار نداشتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید